آیا تولید پژو 206 متوقف می شود؟

به گزارش مجله باهام، پژو 206 در تیپ های مختلف از طریق ایران خودرو به بازار عرضه می شد که طی سال های گذشته به تدریج شاهد کاهش و درنهایت توقف تولید مدل های مختلف این خودرو بودیم. در سال های گذشته شاهد بودیم که به مرورزمان تولید تیپ های V1، V2، V9، V10، V19، V20 و … پژو 206 صندوق دار در ایران خودرو متوقف شد و درنهایت تنها نسخه فول آپشن دنده ای این سدان کلاس B (تیپ V8) در خط تولید این کارخانه باقی ماند.

آیا تولید پژو 206 متوقف می شود؟

حال با توقف دوره ای و یا دائم 206 صندوق دار V8، تقریباً خانواده پژو 206 بدون گزینه سدان در بازار ایران باقی خواهد ماند. همچنین نبود تیپ 5 در میان 206ها، باعث می شود که دیگر این هاچ بک پرفروش در نسخه TU5 به بازار نیاید و فقط نمونه 1.4 لیتری 8 سوپاپ (TU3A) این خودرو تولید شود.

در گذشته خودروهای پیکان، پراید و پژو 405 هم توقف تولید را تجربه کردند، اما خودروسازان به شدت با توقف تولید آنها مخالف بودند؛ به عنوان مثال ایران خودرو بعد از خروج پیکان از خط تولید با ضرری هنگفت رو به رو شد، تاجایی که روی پروژه اولین خودروی ملی یعنی سمند نیز مجبور به گرفتن وام سنگین بانکی شد. اکنون خبرهایی حاکی از حذف پژو 206 به گوش می رسد، اما هنوز ایران خودرو موضع رسمی خود را در این مورد اعلام نکرده است.

از ابتدای امسال مدیرعامل ایران خودرو جسته و گریخته درمورد محصولات تازه این شرکت صحبت کرد. تمرکز روی تازهترین خودروی شرکت به نام تارا از یک سو و عرضه نسخه های توربوشارژ و اتوماتیک دنا پلاس از سوی دیگر، باعث شده است تا این اظهارنظر تا حدودی هم واقعی به نظر برسد.

کاهش شدید تولید این خودرو بر اساس آمار ارائه شده به کدال نیز این فرضیه را تقویت می کند. در این سامانه میزان تولید و فروش هر مدل خودرو دقیق درج می شود و این مورد برای پژو 206 کاهشی ملموس را نشان می دهد. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند احتمال همکاری دوباره پژو با ایران، امیدها را برای توسعه محصولات تازه افزایش داده است. علاوه بر این، ایران خودرو پژو 206 تیپ 2 را از محصولات قابل انتخاب حواله های پرسنلی خود حذف کرده است.

شرکت ایران خودرو چندی پیش گفت که نه فقط دو عضو خانواده پژو 206، بلکه برنامه ای برای توقف تولید سورن استاندارد، پژو پارس و رانا LX هم ندارد. ایران خودرو در تکذیبیه ای بی پرده گفت که این کاهش تولید و فروش تنها به دلیل به روزرسانی برخی امکانات رفاهی و ایمنی تازه بر اساس تقاضای بازار و مشتریان بوده است.

باتوجه به شرایط چند فرضیه مطرح می شود:

  • اول اینکه ایران خودرو قصد داشته باشد مدل فعلی پژوهای بالا را از رده خارج کند. با این اوصاف احتمالاً پژو 206 تیپ 2 پانوراما جایگزین مدل سقف فلزی اش می شود. از سوی دیگر می دانیم که شرکت طی ماه های آینده قصد دارد تغییر و تحولی هم در خانواده پژو 207 ایجاد کند؛ به این صورت که پژو 207 اتوماتیک دورنگ جای مدل تک رنگ قبلی را می گیرد.
  • در حالت دوم، پیش بینی می شود که گزینه جدی جانشینی 206 می تواند پژو 207 باشد. باید در نظر داشت که فروش تیپ 2 نیز این اواخر کاهش بسیار زیادی داشته است. بر اساس پیش بینی کارشناسان، انتشار طرح های موسوم به تبدیل حواله در آینده می تواند همه چیز را معین کند. اگر شرکت در طرح تبدیل بعدی دو خودروی پژو 206 تیپ 5 یا تیپ 2 را در کنار پژو 206 صندوق دار V8 قرار داد، آن زمان مطمئن خواهیم شد که آیا تولید این خودرو متوقف خواهد شد یا نه.

آگهی های خرید و فروش پژو 206

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2211

به "آیا تولید پژو 206 متوقف می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تولید پژو 206 متوقف می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید