اعتراض وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران ، دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی

به گزارش مجله باهام، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت با سفیر ایران در سئول تماس گرفته شده و به تصمیم تهران برای شکایت از این کشور اعتراض شده است.

اعتراض وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران ، دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه شنبه 31 تیر ماه برای اعتراض به تصمیم تهران جهت شکایت از بلوکه شدن دارایی های ایران در بانک های کره جنوبی، با سفیر جمهوری اسلامی ایران تماس گرفت.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، کیم این چول سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در نشست خبری گفت: مقام مسئول، با سفیر [ایران] تماس گرفته و درباره اینگونه اظهارات نامناسب ابراز تاسف کرد.

بر این اساس، کوه کیونگ سوک سرپرست امور خاورمیانه و آفریقا در وزارت خارجه کره جنوبی در تماس با سعید بادامچی شبستری سفیر ایران در سئول، از اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر احتمال شکایت از کره جنوبی به دیوان دادگستری بین المللی ابراز تاسف کرده است.

به نوشته یونهاپ، کیم در این باره توضیح داد: طرف ایرانی نیز خواستار تفاهم و درک [کره جنوبی] شده و تاکید کرد این [اظهارات] موضع رسمی دولت ایران نیست.

این خبرگزاری اذعان کرد که دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش 7 میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال 2019 به بهانه تحریم های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفته بود بهانه کره جنوبی برای عدم پرداخت بدهی به ایران اصلا قابل قبول نیست و مطالبات قانونی تهران را از طریق مراجع قانونی بین المللی پیگیری خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1239

به "اعتراض وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران ، دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض وزارت خارجه کره جنوبی به سفیر ایران ، دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید