تور ارمنستان ارزان: مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال، جنوب ارمنستان

به گزارش مجله باهام، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور گفت: جمهوری ارمنستان آمادگی خود را برای همکاری با پیمانکاران ایرانی در ساخت کریدور ترانزیتی شمال- جنوب این کشور اعلام نمود.

تور ارمنستان ارزان: مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال، جنوب ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، خیرالله خادمی در ملاقات امروز گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان از فرایند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مالی با کشور ارمنستان در شهر ایروان در هفته گذشته گفت: این بازدید در پی تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از توان پیمانکاران ایرانی در احداث جهت جایگزین و کریدور ترانزیتی میان ایران و ارمنستان و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور ارمنستان صورت گرفت.

مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال- جنوب ارمنستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور با تاکید بر پیشرفت صنعت راهسازی کشور گفت: با توجه به توانمندی جامعه مهندسی کشور و اجرای بسیاری از ابر پروژه های راهسازی در حوزه آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن هم اکنون با استقبال کشور های همسایه در بهره مندی از تخصص و دانش ایرانی ها در توسعه شبکه حمل و نقل رو به رو هستیم.

خادمی در این بازدید با اشاره به صعوبت اجرای عملیات راهسازی در دل رشته کوه های البرز گفت: منطقه دو آزادراه دارای 59 رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول 37 کیلومتر است و در واقع 70 درصد جهت از تونل تشکیل شده است و تونل های سه قلوی البرز به عنوان بلندترین تونل خاورمیانه به طول 6.5 کیلومتر یکی از شاهکار های مهندسی کشور در این آزادراه واقع شده است.

وی توان فنی مهندسی و اجرایی مهندسان ایرانی را قابل توجه دانست و گفت: بیش از 1900 نفر نیروی انسانی و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در 93 جبهه کاری در منطقه دو آزادراه تهران- شمال مشغول به فعالیت هستند و تمام عملیات اجرایی به وسیله مهندسان و پیمانکاران ایرانی انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی کل منطقه دو آزادراه تهران - شمال را بیش از 57 درصد بیان کرد و اضافه نمود: باند اول این آزادراه 78 درصد و باند دوم 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی برآورد هزینه باند اول شامل باند غربی، تونل البرز شرقی و حفاری باند شرقی را 5 هزار و 535 میلیارد تومان دانست و گفت: تا به امروز قریب به 2،900 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و برای اتمام این بخش به بیش از 2،650 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل باند شرقی و تونل شرقی البرز را حدود 9 هزار و 200 میلیارد تومان بیان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2151

به "تور ارمنستان ارزان: مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال، جنوب ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال، جنوب ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید