اقامتگاه های غیرمجاز چینی هنوز در ایران فعال هستند

به گزارش مجله باهام، اقامتگاه های غیرمجاز چینی ها در ایران هنوز هم به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهند و هیچ نهادی برای مقابله با آن ها اقدام نکرده است.

اقامتگاه های غیرمجاز چینی هنوز در ایران فعال هستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چینی ها علاوه بر قبضه کردن بازار محصولات تجاری ایران، بازار گردشگری کشورمان را نیز دور زده و قصد تصرف آن را دارند. چینی ها به هر روشی که شده، می خواهند سفر به ایران برایشان ارزان تمام گردد؛ این در حالی است که چین برای ورود گردشگران ایرانی، محدودیت هایی اعمال نموده است.

چینی ها برای ورود به ایران مسئله ای ندارند ویزای آنها فرودگاهی صادر می گردد و نیازی به واچر هتل ندارند اما اگر هر ایرانی بخواهد به چین برود باید حتما واچر هتل داشته باشد، اخیرا نیز دولت چین اعلام نموده که ویزای انفرادی به ایرانی ها نمی دهد و باید افراد در قالب گروه های 5 نفره به بالا سفر نمایند ضمن اینکه هیچ توری در چین نباید بدون راهنمای گردشگری باشد.

چینی ها به راحتی می توانند آپارتمانی را اجاره نموده و بدون مجوز، سال ها از آن استفاده نموده و به گردشگران خود اجاره دهند. مصطفی شفیعی شکیب از جامعه تورگردانان کشور گفت که در بسیاری از نقاط تهران گردشگران چینی اقامت غیرمجاز در آپارتمان دارند. وی گفت که در خیابان مطهری، رو به روی پارک ملت، خیابان صابونچی و... ساختمان هایی وجود دارد که توسط چنی ها اجاره شده و در هر یک از آن ها یک آشپز و مسئول چینی مستقر شده است که گردشگران یا تجار چینی را برای اقامت به آنجا می برند. معمولا این ساختمان های 5 و یا 6 طبقه دارای آپارتمان های متعدد است و کل ساختمان را در اختیار دارند. در فرودگاه فردی به دنبال این گروه از افراد می رود و آنها را به این خانه ها می برد. درحالی که این آپارتمانها هیچ مجوزی ندارند و فاقد هر نوع تابلویی هستند.

علی رفیعی، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان تهران اعلام نموده برای برطرف این مشکل، کارگروه ارتقای امنیت گردشگران خارجی تشکیل می گردد تا به همه جوانب این موضوع، اعم از فعالیت غیرمجاز دانشجویان چینی، شرکت های تجاری و مالی و سایر چینی ها رسیدگی گردد. وی در ادامه افزوده بود:

این تخلفات در کارگروه شناسایی و کار به مراحل پایانی نزدیک شده و درحال تصمیم گیری برای نحوه برخورد با آنها هستیم تا شاهد جمع آوری و برچیده شدن تمام این فعالیت های غیرمجاز چه از سوی اتباع چینی و چه اتباع سایر کشورها باشیم.

اما شفیعی شکیب می گوید:

من همه لیست اقامتگاه های غیر مجاز را به سازمان های مربوطه و هر کسی که از من اطلاعات می خواست دادم اما اتفاقی نیفتاد. هنوز این فعالیت در همان خانه ها ادامه دارد. معمولا در کشور ما تنها دو هفته با موضوعی برخورد می گردد و پس از آن همه فراموش می نمایند. اگر کسی که به دنبال برخورد با این اقدام است بخواهد کاری کند به راحتی می تواند ببیند که در فرودگاه امام خمینی گردشگران چینی به کجا می روند و اصلا چطور وارد ایران شده اند. ما ده تا محله را نام برده و مشخصات این اقامتگاه های غیرمجاز را نوشته و داده ایم حتی به وسیله جامعه تورگردانان نیز پیگیری کردیم اما نتیجه ای نداشت.

سیاست ایران راحت سفر کردن چینی ها به کشورمان است اما باید از سفر آن ها به ایران سودی نیز عاید کشور گردد. به همین دلیل مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را جهت توقف فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی اتباع چین در ایران انجام دهند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 495

به "اقامتگاه های غیرمجاز چینی هنوز در ایران فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های غیرمجاز چینی هنوز در ایران فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید