اقدام نظامی ژنرال حفتر برای گشودن یک جبهه جدید در شمال غرب لیبی

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات و ساکنان شهر مصراته در لیبی اعلام کردند که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای نظامی در شرق لیبی روز یکشنبه با اعزام نیروها به سوی شهر مصراته کوشید تا جبهه جدیدی را در این منطقه بگشاید.

اقدام نظامی ژنرال حفتر برای گشودن یک جبهه جدید در شمال غرب لیبی

این تحرک نیروها در حالی صورت می گیرد که تشدید درگیریها در لیبی باعث برهم خوردن شرایط آتش بس شده و یک روز پیش نیز سازمان ملل هشدار داد که قدرتهای خارجی و حامی طرفهای درگیر در لیبی تحریم تسلیحاتی علیه این کشور را زیرپا گذارده اند.

این در حالی است که کشورهای امارات متحده عربی، مصر، روسیه و ترکیه یکشنبه گذشته در نشست برلین با کشورهای غربی بر سر کوشش برای برقراری یک آتش بس پایدار و حمایت از تحریم تسلیحاتی موجود توافق کردند.

اما به رغم تمام این تحولات و توافقات حاصله، نیروهای وابسته به خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی (LNA) از شهر سرت در مرکز لیبی به سمت مصراته حرکت کردند.

هر دو طرف درگیر در لیبی تأیید کردند که کانون درگیریها میان نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای اعزامی از مصراته در فاصله 120 کیلومتری شرق این شهر واقع شده است.

نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی از کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن هشت تن دیگر در این درگیریها خبر دادند.

لازم به ذکر است که ژنرال خلیفه حفتر ماه آوریل یک عملیات تهاجمی را با یاری روسیه و نیروهای مزدور از سایر کشورهای آفریقایی علیه طرابلس شروع کرد که تا به امروز دستاوردهای اندکی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 825

به "اقدام نظامی ژنرال حفتر برای گشودن یک جبهه جدید در شمال غرب لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام نظامی ژنرال حفتر برای گشودن یک جبهه جدید در شمال غرب لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید