اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می گردد؟

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم وعده داده که برای کاهش هزینه خانواده ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می گردد.

اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می گردد؟

قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر گردد. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهانه قرض الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

همچنین به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می گیرد.

برای این وعده رئیسی که قرار است از آذر سال جاری اجرایی گردد تعیین نشده که مردم چگونه می توانند اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار را بپردازند. آیا این اقساط از یارانه خانوارها برداشت می گردد؟

دولت روحانی که دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا داد، اقساط آن را به صورت اتوماتیک از یارانه نقدی و معیشتی خانوار کسر می نماید.

21 میلیون خانوار یارانه بگیر نقدی در بهار پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را گرفتند که به صورت ماهانه 35 هزار تومان آن برای اقساط این وام کسر می گردد.

همچنین هفت میلیون خانوار دیگر در پاییز پارسال مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفتند که از اقساط وام از یارانه معیشتی بنزین آنها برداشت می گردد.

در واقع الان حداقل برای خانوار یک نفره این امکان وجود ندارد که اقساط کارت اعتباری را از یارانه اش برداشت نمایند. چرا که از هر یارانه 35 هزار تومان برای اقساط وام کرونا برداشت می گردد.

همچنین بانک مرکزی اعلام نموده که برای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین اقتصادی زنجیره فراوری چندین بانک به دارندگان سهام عدالت و یارانه بگیران وام هفت میلیون تومانی پرداخت می نماید.

بنابراین قرار است یارانه بگیران به پشتوانه یارانه ای که هر ماه می گیرند وام هفت میلیون تومانی از پنج بانک دریافت نمایند که قطعا برای اقساط این وام یارانه ماهانه خانوارها در اختیار بانک ها قرار می گیرد.

در مجموع پرداخت اقساط کارت اعتباری معیشت خانوار از یارانه ماهانه خانوار ممکن نیست. باید دید دولت آینده چه روشی را برای پرداخت اقساط پیش پای مردم می گذارد؟

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1808

به "اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقساط کارت اعتباری معیشت چطور پرداخت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید