الجعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به سوریه را نمی پذیرد

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید نمود که حمله ترکیه به سوریه نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت و توافقات آستانه و نتایج کنفرانس سوچی محسوب می گردد.

الجعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به سوریه را نمی پذیرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

الجعفری طی نشست شورای امنیت خاطر نشان کرد که تجاوز ترکیه باعث اشغال بعضی اراضی سوریه و کشته و زخمی شدن صدها نفر از شهروندان و فرار هزاران نفر و وارد آمدن خسارات سنگین به زیرساخت ها از جمله مدارس، نیروگاه های برق و سد ها و غیره شد.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد اضافه نمود: ادعاهای ترکیه برای توجیه تجاوز خود به خاک سوریه وضعیت اسکیزوفرنی این رژیم را نشان می دهد.

الجعفری تاکید نمود که سوریه به شدت تجاوز ترکیه را محکوم می نماید و کوشش اردوغان برای توجیه اقدامات تهاجمی خود را به هر بهانه ای رد می نماید.

وی اضافه نمود: ترکیه ده ها هزار تروریست خارجی را وارد سوریه کرد و برای آنها اسلحه فراهم کرد و نفت و آثار باستانی و گندم و کارخانه های سوریه را سرقت کرد.

الجعفری اظهار داشت که محکوم کردن تجاوز ترکیه توسط نمایندگان کشورهای اروپایی باعث نمی گردد آنها از مسئولیت خود برای ایجاد اوضاع فعلی معاف شوند، و همین امر باعث توجیه اردوغان برای تجاوز خود شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 585

به "الجعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به سوریه را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجعفری: دمشق توجیه ترکیه برای حمله به سوریه را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید