ایتالیا: عملیات ترکیه در لیبی به تلفات غیرنظامی زیادی منجر می گردد

به گزارش مجله باهام، وزیر امور خارجه ایتالیا هشدار داد که عملیات ترکیه در لیبی باعث تشدید اوضاع در این کشور شده و به تلفات بسیار زیادی در غیرنظامیان منجر می گردد.

ایتالیا: عملیات ترکیه در لیبی به تلفات غیرنظامی زیادی منجر می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کونته وزیر امور خارجه ایتالیا روز شنبه گفت که بحران لیبی با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور قابل حل است.

به گزارش اسپوتنیک، وی که در آخرین کنفرانس خبری خود در سال 2019 صحبت می کرد، گفت: واقعیتی که در برابر ما قرار گرفته است شامل تنها دو ارتش (در لیبی) نیست بلکه شامل افراد مسلح و قبایل نیز می گردد که (این کشور را) به صورت غیر قابل باوری تکه تکه نموده است. این موضوع بی پایه و اساس است که بتوان بوسیله گزینه نظامی ثبات را طی چند هفته به لیبی بازگرداند.

بر اساس گفته وزیر خارجه ایتالیا، منطقه پرواز ممنوع می تواند ابزاری برای دستیابی به صلح در کشور جنگ زده لیبی باشد.

کونته تاکید نمود که گفت وگوی تلفنی اخیر با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه نشان می دهد که مذاکرات سیاسی درباره بحران لیبی وجود دارد.

وی اضافه کرد که در جریان گفت وگو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از وی خواسته تا از مداخله نظامی زمینی در حمایت از دولت وفاق ملی به نخست وزیر فایز السراج جلوگیری کند.

وزیر خارجه ایتالیا گفت که عملیات ترکیه باعث باز شدن جهت تشدید نظامی غیر قابل باوری می گردد که به ایجاد تلفات بسیار زیادی در میان غیرنظامیان شده و به هیچ کسی اجازه دستیابی به پیروزی را نخواهد داد.

دو هفته پیش ترکیه دو تفاهم نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شده و قرار است چهار کشور یونان، مصر، فرانسه و قبرس یونانی نشین روزهای چهارم و پنجم ژانویه (13 و 14 دی) در قاهره حول تحولات لیبی دور هم جمع شوند.

دولت ترکیه نیز بعد از درخواست یاری نظامی رسمی از دولت وفاق لیبی، اظهار داشت که نیروهای خود را به این کشور خواهد فرستاد. بعضی رسانه ها در سوریه فاش کردند که آنکارا تاکنون دو نوبت از سوریه، نیروهایش را به لیبی فرستاده است (جزئیات بیشتر).

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 632

به "ایتالیا: عملیات ترکیه در لیبی به تلفات غیرنظامی زیادی منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: عملیات ترکیه در لیبی به تلفات غیرنظامی زیادی منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید