تاکید جلالی بر ضرورت همکاری جمعی منطقه ای برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله باهام، سفیر ایران در مسکو در رایزنی تلفنی با همتای کویتی بر ضرورت همکاری جمعی منطقه ای برای مبارزه با کرونا تاکید نمود.

تاکید جلالی بر ضرورت همکاری جمعی منطقه ای برای مبارزه با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (سه شنبه) 26 فروردین با عبدالعزیز العدوانی سفیر کویت در مسکو تلفنی مصاحبه کرد.

در این مصاحبه طرفین در خصوص روابط دو کشور و همچنین همکاری های منطقه ای و شیوع بیماری کرونا در دنیا بحث و گفتگو کردند.

جلالی در این مصاحبه با بیان اینکه بحران کرونا بار دیگر ضرورت همکاری جمعی در منطقه را نشان داد، به طرح جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج فارس اشاره نمود و گفت: طرح ایران صرفا یک طرح امنیتی نیست، بلکه طرحی فراگیر در تمامی حوزه های سیاسی، امنیتی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است. سفیر ایران همچنین گفت: می توان در چارچوب طرحی برای همکاری در حوزه بهداشت منطقه و به تعبیری دیپلماسی سلامت با هدف یافتن راهکارها و پروتکل های مشترک برای مبارزه با کرونا به مصاحبه پرداخت.

عبدالعزیز العدوانی نیز با محبت آمیز و دیرینه خواندن مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کویت مطرح کرد: در شرایط سخت کنونی که بحران کرونا کل دنیا را فراگرفته، اختلافات سیاسی نباید باعث صدمه به مردم عادی گردد و کویت با توجه به سابقه دوستی که با ایران دارد کوشش کرد تا در زمینه مقابله با کرونا به ایران یاری کند.

در این مصاحبه طرفین ابراز تمایل کردند که به تماسهای خود در رابطه با مسائل مورد علاقه فیمابین ادامه دهند.

جلالی پیش از این نیز با سفیر ژاپن در مسکو تلفنی مصاحبه نموده بود.

سفیر ژاپن در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا، کوشش های ایران در مبارزه با این ویروس را مورد تحسین قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1047

به "تاکید جلالی بر ضرورت همکاری جمعی منطقه ای برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید جلالی بر ضرورت همکاری جمعی منطقه ای برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید