تحول دیجیتال ضرورتی برای بقای کسب و کار ها

به گزارش مجله باهام، فرآیند تحول دیجیتال به کارگیری قابلیت های فناوری دیجیتال برای بهبود رویه های عملیاتی است. سازمان ها با مرور فرآیند های موجود و به روزرسانی و تلفیق آن ها با فناوری دیجیتال، برترین فرصت پایدار ماندن را در دنیای تغییرات سریع فناوری و نوآوری برای خود فراهم می نمایند.

تحول دیجیتال ضرورتی برای بقای کسب و کار ها

به گزارش دنیای اقتصاد، شرکت هایی که می خواهند در دنیای مدرن امروز که فناوری هر روز در حال تغییر و پیشرفت است، پیروز شوند، باید بعد از پاسخ به سوال تحول دیجیتال چیست؟ اهمیت آن را برای خود معین نمایند. آن ها باید فرآیند های خود را انطباق و تغییر دهند، تا بتوانند برای آینده باشند. سازمان ها باید یاد بگیرند وضع موجود را به چالش بکشند، آزمایش نمایند و خارج از چارچوب فکر نمایند.

مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟

افزایش رضایت مشتری: از یک طرف، مشتریان خدمات شخصی سازی شده ای می خواهند که احتیاج های فردی آن ها را برآورده کند. از سوی دیگر، می خواهند همه چیز به طور اتوماتیک اتفاق بیفتد و نمی خواهند برای انجام کار هایی مانند دسترسی، به روزرسانی، یا غیرفعال و فعال کردن مجدد نرم افزار ها با انسان سر و کار داشته باشند. یکی از واضح ترین مزیت های دیجیتالی سازی در تجارت این است که می توانید ابزار ها و استراتژی های دیجیتال قوی را پیاده سازی کنید مانند اصلاح مجوز در هر مکان یا هر صنعت و فرآیند های اتوماتیک. این فرآیند های دیجیتالی به طور مستقیم منجر به افزایش رضایت مشتری می گردد.

بینش های مبتنی بر داده: یکی از مهم ترین مزایای تحول دیجیتال این است که کسب و کار شما قادر به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده هایی است که می توانید آن ها را به راه چاره های عملی و عایدیزا تبدیل کنید. در گذشته، داده های شما در چند پلتفرم مجزا پراکنده بود، یا حتی ممکن بود اصلا داده ها را جمع آوری و استفاده نکرده باشید.

دگرگونی های دیجیتال جمع آوری داده های قوی، ذخیره سازی متمرکز داده ها و ایجاد ابزار هایی برای تجزیه و تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعاتی را که تصمیم گیری آگاهانه شرکتی را ارتقا می بخشد ممکن می سازد.

افزایش عایدی از نرم افزار: در سال 2015، ناتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در کنفرانس سالانه همگرایی مایکروسافت به رهبران تجاری و صنعتی حاضر نگاه کرد و گفت: هر شرکت یک شرکت نرم افزاری است. در گذشته، نرم افزارمحوری به سختی قابل درک بود. امروزه همه رهبران کسب وکار می دانند که باید از رویکرد محصول محور به رویکرد نرم افزارمحور تغییر جهت دهند و کسب عایدی نرم افزاری برترین بازگشت سرمایه را به کسب و کار ها می دهد. با این حال، بسیاری از شرکت ها در سکوی پرتاب متوقف شده اند، زیرا نمی دانند چگونه موتور های کسب عایدی نرم افزاری را روشن نمایند. دگرگونی دیجیتال امکان کسب عایدی از نرم افزار را فراهم می نماید. از یک راه چاره مدیریت نرم افزار مانند Sentinel برای ایجاد یک چارچوب دیجیتال برای تغییر نرم افزار شرکت خود بهره ببرید. چارچوب دیجیتال به شما یاری می نماید جریان های عایدیی تازه را پیدا کنید، مجوز های نرم افزاری ایجاد کنید، از مجوز های خود محافظت کنید، با مشتریان خود تعامل داشته باشید و به داده های حیاتی کسب و کار دسترسی پیدا کنید.

فعال سازی تجربه کاربری با کیفیت بالا: شرکت های پیروز می دانند که فقط محصولات را ارائه نمی نمایند، بلکه تجربیاتی نیز ارائه می دهند. دگرگونی دیجیتال تجربه های زیبا و بدون دردسری را ممکن می سازد که وابسته به اتوماتیکسازی، هوش مصنوعی و ابزار های خودخدمت رسان است. با ارائه تجربه کاربری بدون اصطکاک به مشتریان ثابت کنید که بر تحول دیجیتال تسلط داشته اید.

تشویق همکاری و بهبود ارتباطات: برای راهنمایی نوآوری و خروجی، باید یک پلتفرم دیجیتال داشته باشید که ارتباطات و همکاری را در تمام بخش های داخلی ارتقا دهد. دگرگونی دیجیتال کندی در ارتباطات از راه دور و تبادل اطلاعات، از دست رفتن اطلاعات و به اشتراک گذاری ایده های ناکارآمد را حذف می نماید. هنگامی که ارتباطات داخلی کسب و کار خود را دیجیتالی می کنید، بهره وری، مسوولیت پذیری و خلاقیت را افزایش می دهید و مزیت لازم برای پیشی گرفتن از رقبا را به دست خواهید آورد.

ارتقای چابکی: براساس یک نظرسنجی مک کینزی در سال 2017، تنها 8 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند اگر صنعت آن ها به دیجیتالی شدن با روند و سرعت فعلی خود ادامه دهد، مدل کسب و کار فعلی آن ها از نظر مالی ارزان خواهد بود.

این به آن معناست که 92 درصد از کسب و کار ها این واقعیت را می دانند که توانایی تغییر و انعطاف پذیری کلید زنده ماندن در دوره تحول دیجیتال است. محصولات در حال تغییر هستند، جریان های عایدی قابل اعتماد قبلی در حال خشک شدن هستند و تقاضا های مشتریان کاملا متفاوت از چند سال قبل است. با قدرت ناشی از یک محیط کسب و کار دیجیتال، شرکت شما قادر خواهد بود چالش ها را پیش بینی کند و راه چاره هایی پیشگیرانه ارائه دهد تا بتوانید برای سال های آینده کسب و کار را حفظ کنید.

محدود کردن خطای انسانی: مزیت غیرقابل انکار دیجیتالی شدن این است که فرآیند های دیجیتال با حذف زمان بر ورود دستی داده ها و ناکارآمدی های انسانی، خطا ها را متوقف می نمایند. فرآیند های دیجیتال ذاتا روان تر و کم خطرتر از هر فرآیندی است که شامل انسان های مستعد خطا می گردد.

افزایش تعالی سازمانی: یک عامل مهم در یک تحول دیجیتال پیروز، جذب گسترده سازمان است. شما باید یک فرهنگ سازمانی ایجاد کنید که در آن برای همه روشن باشد که نهایتا مزایای دیجیتال شدن را خواهند دید. برای جذب کارکنان، روی آموزش دیجیتالی کارمندان خود سرمایه گذاری کنید، در وبینار ها و کنفرانس ها شرکت کنید و کارمندان خود را به دوره هایی بفرستید که مجموعه مهارت های آن ها را به روز می نماید. کارکنان خوب بزرگ ترین دارایی شما هستند، بنابراین سرمایه گذاری در رشد آن ها را دست کم نگیرید.

امکان رشد دیجیتال در آینده: تحول دیجیتال اقدام اولیه ای است که زمینه را برای پیشرفت های آینده فراهم می نماید. بدون سرمایه گذاری در تحول دیجیتال، شرکت شما به سرعت منسوخ می گردد. در چند سال گذشته، شاهد ورشکستگی غول های صنعتی مانند Blockbuster، Toys R› Us و Kodak بوده ایم. چرا؟ زیرا آن ها در تحول دیجیتال شکست خوردند. تحول دیجیتال اختیاری نیست، لازمه یک تجارت پر رونق است. برای زنده ماندن از سونامی دیجیتالی که دنیا را در برگرفته است، باید گام هایی برای تحول بردارید. هنگامی که این کار را انجام دهید، از مزایای تحول دیجیتال بهره مند خواهید شد و برای سال های آینده قوی تر و سودآورتر خواهید بود. سازندگان تجهیزات پیشرفته مدرن در حال گذار از آنچه زمانی یک مدل تجاری مبتنی بر سخت افزار خالص بود به یک مدل تجاری مبتنی بر نرم افزار هستند.

مترجم: ترانه مینایی

منبع: Thales

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2323

به "تحول دیجیتال ضرورتی برای بقای کسب و کار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول دیجیتال ضرورتی برای بقای کسب و کار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید