جاذبه های اطراف سامویی

به گزارش مجله باهام، جزیره تائو با مساحتی 20 کیلومتر مربعی و  جزیره پنانگ از جزایر اطراف سامویی برای بازدید در 20 کیلومتری شمال تایلند هستند. هر یک از این جزیره‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

جاذبه های اطراف سامویی

جزیره تائو تایلند

جزیره تائو با مساحتی 20 کیلومتر مربعی در سامویی قرار گرفته است. این جزیره به دنبال پیشرفت صنعت توریسم، امکانات غواصی در این ناحیه توسعه پیدا کرد. جزیره تائو به همراه جزایر سه گانه نانگ یوآن همگی امکانات غواصی عالی دارند. قایق‌های موتوری و تورهای روزانه غولاصی از دیگر جاذبه‌های سامویی برای بازدید هستند. این جزیره مدت زیادی متروک بوده اما در سال 1993 دولت تایلند به عنوان زندان از آن استفاده نمود و در سال 1947 این موضوع متوقف شد و مردم پنانگ در آن ساکن شدند. در زمان رشد صنعت توریسم، ماهیگیری و نارگیل تنها منبع درآمد اینجا بود اما امروزه غواصی هم به آن اضافه شده است. اینجا حدود 20 ناحیه ی مخصوص غواصی در سطح استانداردهای جهانی داشته که همگی حدود 40 کیلومتر با ساحل این جزایر فاصله گرفته‌اند. برای تجربه یک لحظاتی تکرارنشدنی در سامویی با تور تایلند ارزان همراه شوید.

جزیره پنانگ تایلند

نزدیکترین جزیره به سامویی جزیره پنانگ است و در 20 کیلومتری شمال تایلند قرار دارد. این جزیره قدمتی 2000 ساله داشته و بسیاری از ویژگی های آنها هنوز به صورت راز باقی مانده. قدیمی ترین بنای این جزیره معبد نایی در دهکده ی Nua می باشد که 400 سال پیش در دروان Ayuthaya ساخته شد. تا حدود 200 سال پیش این جزیره تقریبا خالی از سکنه بود تا زمانی که تاجران و ماهیگیران مردم چین و بومیان تایلندی در آن زندگی خود را آغاز کردند و از طریق ماهیگیری، کاشت نارگیل و استخراج معدن قلع کسب درآمد می‌کنند. در دهه 1980 نیز کلبه‌هایی چوبی در ساحل جزیره ساخته شده‌اند تا مسافرین را در خود جای دهند و از همان زمان این جزیره به عنوان مکانی مهمان پذیر شناخته شده است. این جزیره امکانات قدیمی و ساده‌ای داشته که در برابر جزیره مدرن و پیشرفته سامویی بسیار ناچیز می‌باشد. اما امروزه ویلاها و آپارتمان‌های لوکسی در نقاط دوردست آن ساخته شده اند که جزیره را شبیه به 10 تا 15 سال پیش سامویی ساخته است.

انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 645

به "جاذبه های اطراف سامویی" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های اطراف سامویی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های اطراف سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید