تور سنگاپور: جاذبه های گردشگری فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین فرودگاه جهان!

به گزارش مجله باهام، دیدنی های فرودگاه چانگی سنگاپور | چانگی Airport Attractions

وقتی در خصوص جاذبه های گردشگری صحبت می کنیم کمتر کسی به یاد فرودگاه می افتد. برای بیشتر مسافران فرودگاه صرفا محل گذر و عبور و مرور است و تمایلی به وقت گذراندن در این محیط شلوغ ندارند. اما باید بدانید که بسیاری از فرودگاه های دنیا آنقدر جذابیت و امکانات رفاهی دارند که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور مقصد مطرح می شوند. فرودگاه چانگی سنگاپور سال جاری نیز برای پنجمین سال متوالی به عنوان برترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است. این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا نیز هست و سالانه میلیون ها مسافر از سرتاسر دنیا بلیط هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه رزرو می نمایند. فرودگاه چانگی این عناوین را بی علت کسب نکرده است و در این فرودگاه آنقدر امکانات رفاهی و تفریح وجود دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور تبدیل شده است. اگر به علتی مجبور هستید چند ساعتی را در فرودگاه چانگی منتظر بمانید می توانید شاد باشید! چون فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و دیدنی های فرودگاه چانگی را خواهید داشت. اگر فکر می کنید این جاذبه ها محدود به فروشگاه و رستوران است پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید. مطمئنا آشنایی با دیدنی های فرودگاه چانگی شما را شگفت زده می نماید.

تور سنگاپور: جاذبه های گردشگری فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین فرودگاه جهان!

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

تماشای های فرودگاه چانگی درترمینال شماره 1

  • باران متحرک | Kinetic Rain

اثر هنری باران متحرک (Kinetic Rain) یکی از زیباترین آثار هنری فرودگاه های جهان است. این اثر از 1216 قطره برنزی تشکیل شده که تصویر قطره های باران را تداعی می نمایند. این قطره ها متحرک هستند و حرکت این قطره ها در یک هارمونی زیبا و هماهنگ حس بارش باران را القاء می نماید. تماشای این اثر هنری فوق العاده قطعا یکی از برترین تماشای های فرودگاه چانگی است.

  • باغ کاکتوس | Cactus Garden

این باغ منحصربفرد در قسمت پشت بام فرودگاه واقع شده است و 40 گونه کاکتوس و گیاه گوشتی از آفریقا و آمریکا را در معرض نمایش قرار می دهد. اگر به گل و گیاه و به ویژه کاکتوس علاقه دارید این باغ می تواند تفریح بسیار مجذوب کنندهی برای شما باشد. پس از گشت و گذار در باغ کاکتوس می توانید در کافی شاپ کنار باغ از یک نوشیدنی خنگ و گوارا لذت ببرید.

  • باغ نیلوفر آبی | Water Lily Garden

در محیط شلوغ و پرازدحام فرودگاه چه چیزی آرامش بخش تر از یک باغ نیلوفر آبی می تواند وجود داشته باشد؟ در این باغ زیبا می توانید انواع گونه های نیلوفر آبی را در محیطی کاملا طبیعی مشاهده کنید. سقف باغ نیز از برگ های نیلوفر الهام گرفته شده و زیبایی این باغ را صدچندان می نماید. بازدید از باغ نیلوفر آبی یکی از منحصربفردترین تماشای های فرودگاه چانگی است و توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید.

تماشای های ترمینال شماره 2

  • باغ جادویی | Enchanted Garden

این باغ یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین تماشای های فرودگاه چانگی است. این باغ اگر چه کاملا طبیعی و واقعی نیست اما با زیبایی هایش شما را مسحور خود می نماید. سنسورهای متحرک صداهای طبیعت را ایجاد می نمایند و صفحه نمایش های ال ای دی به زیبایی هرچه تمام تر تصاویری بی نظیر از طبیعت را نمایش می دهند. وقتی بین گل های مجازی راه می روید احساس می کنید در یک باغ جادویی قرار دارید. در این باغ چهار بوته گل بزرگ شیشه ای قرار گرفته است که از تکه های موزاییک شیشه ای رنگارنگ ساخته شده و جلوه ای بی نظیر به این باغ داده اند.

  • باغ آفتابگردان | Sunflower Garden

باز یک باغ بی نظیر دیگر، آنهم درست وسط یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان! خستگی سفرتان را با تماشای بیش از 500 آفتابگردان طلایی و زیبا از تن به در کنید. در این باغ زیبا و روباز که در فضای پشت بام قرار گرفته می توانید از تلالو درخشان گل های آفتابگردان زیر نور آفتاب لذت ببرید و همینطور از بالای پشت بام منظره باند فرودگاه و هواپیماها را تماشا کنید.

  • باغ ارکیده | Orchid Garden

شگفتی های فرودگاه چانگی تمامی ندارد! در ترمینال شماره 2 می توانید چند ساعتی را در باغ زیبای گل ارکیده سپری کنید و از تماشای گونه های نادر و رنگارنگ گل ارکیده لذت ببرید. در این باغ بیش از 700 ارکیده از 30 گونه مختلف و نادر را می توانید در یکجا ببینید.

تماشای های فرودگاه چانگی در ترمینال 3

سالن سینمای ترمینال شماره 3 به صورت 24 ساعته فیلم پخش می نماید و به صورت رایگان می توانید آخرین فیلم های روز جهان را تماشا کنید! این فیلم ها مناسب تمام رده های سنی هستند و برترین انتخاب برای خانواده هاست. در این سالن می توانید چندین ساعت سرگرم شوید و گذر زمان را اصلا احساس نکنید.

  • برکه مصنوعی | Koi Pond

ماهی کپور زینتی که به نام کپور رنگی نیز معروفیت دارد در سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است. این ماهی ها به علت ظاهر رنگارنگ و زیبایی که دارند در برکه های تزئینی نگهداری می شوند. در ترمینال شماره 3 نیز می توانید از یکی از زیباترین برکه های مصنوعی تماشا کنید و از تماشای این ماهی های زیبا و بزرگ لذت ببرید. بازدید از این برکه به ویژه برای بچه ها می تواند بسیار سرگرم نماینده و آموزنده باشد.

  • باغ پروانه ها | Butterfly Garden

اما یکی از زیباترین و منحصربفردترین تماشای های فرودگاه چانگی را باید باغ پروانه ها دانست. فرودگاه چانگی اولین فرودگاه در جهانست که باغ پروانه ها دارد و تضاد لطافت و زیبایی این باغ در مقابل شلوغی و ازدحام فرودگاه، مجذوب کنندهیت زیادی برای مسافران دارد. در این باغ بیش از 1000 پروانه زندگی می نمایند و لابلای گل ها و گیاهان این باغ پرسه می زنند. علاوه بر گل های زیبا و گیاهان مختلف، در این باغ حتی یک آبشار 6 متری نیز وجود دارد. پرواز پروانه ها در این فضا آنقدر مسحورنماینده و چشم نواز خواهد بود که به کل فراموش می کنید در یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار دارید!

  • بلند ترین سرسره سنگاپور

بله! یک سرسره بسیار بزرگ درست وسط فرودگاه چانگی قرار گرفته است! این سرسره در واقع بزرگ ترین سرسره سنگاپور و مرتفع ترین سرسره جهان در یک فرودگاه است. وقتی سوار این سرسره 12 متری می شوید با سرعتی حدود 6 متر در ثانیه به پایین سر می خورید! این سرسره یکی از محبوب ترین تماشای های فرودگاه چانگی است و البته قوانین مشخصی نیز برای سوار شدن به این سرسره وجود دارد. از جمله این که هر مسافر در هر روز تنها یک بار می تواند سوار این سرسره غول پیکر گردد!

ترمینال شماره 4

  • منطقه تاریخی | Heritage Zone

تماشای های فرودگاه چانگی در ترمینال شماره 4 بیشتر کابردی و مصرفی هستند. اما این ترمینال نیز جاذبه های گردشگری زیادی برای مسافران خواهد داشت. در منطقه تاریخی ترمینال شماره 4 که به سبک و سیاق خانه های رنگارنگ و قدیمی سنگاپور ساخته شده می توانید حس و حال فرهنگ و تاریخ سنگاپور را در یک فرودگاه مدرن تجربه کنید.

  • تکنولوژی های فرودگاهی

کیوسک های چک-این آنلاین و تحویل چمدان یکی از جدیدترین فناوری هاییست که در این فرودگاه مدرن وجود دارد. مسافران می توانند در این ترمینال به صورت آنلاین خودشان کار چک-این و تحویل چمدان را انجام دهند واز تجربه جدیدترین تکنولوژی فرودگاهی لذت ببرند. سیستم تشخیص هویت بیومتریک نیز یکی دیگر از تکنولوژی های مدرن است که فرآیند سوار شدن به هواپیما را سریع تر و تجربه سفرتان را لذتبخش تر می نماید.

منبع: changiairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2061

به "تور سنگاپور: جاذبه های گردشگری فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین فرودگاه جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور: جاذبه های گردشگری فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین فرودگاه جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید