جشنواره آش زنجان در آستانه 10 سالگی

به گزارش مجله باهام، دهمین جشنواره ملی آش ایرانی 9 تا 13 شهریور ماه طبق روال سال های گذشته به میزبانی استان زنجان برگزار می گردد.

جشنواره آش زنجان در آستانه 10 سالگی

به گفته یحیی رحمتی، مدیر کل میراث فرهنگی اداره سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان، نخستین دوره جشنواره آش ایرانی در سال 84 به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برگزار گردید و طی سال های متمادی این برنامه ادامه داشت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:

هدف از برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی را معرفی میراث معنوی کشور، افزایش ارتباطات بین فرهنگی، فراهم کردن بستر برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، معرفی غذای سالم ایرانی و ثبت یک رویداد فرهنگی بین المللی بنام استان زنجان است.وی اضافه کرد:این جشنواره در سطح ملی و برمحور هدف گذاری انجام شده برگزار می گردد و طی سال های آینده بر وسعت و کیفیت آن اضافه کرده می گردد.این مقام مسئول گفت:جشنواره ملی آَش ایرانی سال جاری نیز همچون سال های گذشته با حضور هموطنان علاقه مند به آَشپزی، هنرمندان بخش صنایع دستی و موسیقی برگزار می گردد و با توجه به ارتقا سطح جشنواره محل های برگزاری از یک محل واقع در ایل داغی به سطح شهر و رختشویخانه و... افزایش یافته است.رحمتی در ادامه گفت:حضور غرفه داران صنایع دستی، آیین موسیقی سنتی استان های مختلف کشور، عکاسخانه و.. از جذابیت هایی است که استقبال از این جشنواره را دوچندان می نماید.منبع: میراث آریامنبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 813

به "جشنواره آش زنجان در آستانه 10 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره آش زنجان در آستانه 10 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید