حدود 109 هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند

به گزارش مجله باهام، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 108 هزار و 952 خانوار شهری و یک هزارو 648 خانوار روستایی در این استان زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

حدود 109 هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند

محمدرضا میرشکاری اظهارداشت: تا کنون سه هزار و 926 کیلومتر شبکه گازرسانی در سیستان و بلوچستان اجرا و 2 هزار و 288 کیلومتر شبکه نیز در استان گازدار شده است.

وی اعلام کرد: هم اینک بیش از 113 هزار و 670 مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 900 روستا در این استان قابلیت گازرسانی دارند که هم اینک 25 روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل است.

وی اظهارداشت: طرح جامع گازرسانی سیستان و بلوچستان در شورای اقتصاد با هدف گازرسانی به 700 هزار خانوار شهری تصویب شده است.

میرشکار اعلام کرد: محل ورود خط گاز به سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر است که از حوزه عسلویه تغذیه می گردد و تا دوراهی دشتک ادامه دارد و مقرر شده دوراهی دشتک به سربیشه متصل گردد که در اینصورت یک امنیت انرژی در شرق کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در حال اجرا و ایرانشهر به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وسعت این استان که حدود 11 درصد از گستره کشور را دربرگرفته، گازرسانی در چهار محور برنامه ریزی شد که شامل گازرسانی به شهر های مرکزی و غربی استان، گازرسانی به شهر های شمالی، گازرسانی به شهر های شرقی و گازرسانی به شهر های جنوبی سیستان و بلوچستان بود.

وی با اشاره به اینکه همزمان خط انتقال خاش به میرجاوه نیز در حال اجراست، اظهارداشت: در حوزه خاش نیز کل شبکه مورد احتیاج انجام و در انتظار تزریق گاز است و خط انتقال ایرانشهر - چابهار نیز به علت تامین گاز طبیعی به صورت خوراک و سوخت صنایع پتروشیمی و فولاد و نیروگاه های چابهار و کنارک در اولویت شرکت ملی گاز واقع شده است.

میرشکاری ادامه داد: در زاهدان با طرح ضربتی کل شبکه های مورد احتیاج اجرا و در حال بهره برداری است که همه شهروندان و صنایع می توانند از آن استفاده نمایند.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2247

به "حدود 109 هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 109 هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید