خبرنگاران انتظار ساکنان ازون تپه بومهن برای مالکیت به پایان رسید

به گزارش مجله باهام، تهران - خبرنگاران - مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: شرایط مالکیت ساکنان ازون تپه شهر بومهن تا یک ماه آینده معین تکلیف می شود.

خبرنگاران انتظار ساکنان ازون تپه بومهن برای مالکیت به پایان رسید

به گزارش خبرنگاران، محله محروم شهرک امام رضا (ع) در شهر بومهن به نام ازون تپه شناخته می شود، این شهرک از 35 سال گذشته توسط ساکنان از نسق داران قدیمی خریداری شده و ساکنان زمین ها را به تصرف خود در آوردند اما با توجه به نداشتن امکانات از جمله آب، برق، گاز، تلفن، فضای سبز، فضای آموزشی و مسجد با مسائل زیادی روبرو بودند.

سالهای زیادی است که در حدود 350 خانواده در این شهرک بدون سند مالکیت با مسائل زیادی سکونت دارند که با پیگیری مسوولان بنیاد مستضعفان و شهرستان برای ساماندهی منطقه ازون تپه با واگذاری اسناد مالکیت اقدام شده است.

اراضی منطقه ازون تپه پس از بررسی کارشناسان و با مجوز نهایی که از سوی هیات امنای بنیاد مستضعفان صادر خواهد شد به کسانی که از سال های گذشته در این منطقه سکونت دارند واگذار خواهد شد.

512 قطعه زمین در این منطقه شناسایی شده که از این تعداد پرونده 300 قطعه تکمیل و اسناد مالکیت آن با قیمت بسیار پایین و اقساط بلند مدت برای واگذاری به ساکنان واگذار خواهد شد.

تعیین تکلیف مالکیت اراضی بومهن نقش بسزایی در ساماندهی این محدوده از شهر بومهن خواهد داشت.

مجید نوعی روز یکشنبه در حاشیه نشست ساماندهی شهرک امام رضا(ع) در شهر بومهن به خبرنگاران گفت: در حدود 20 سال این کار متوقف شده بود و با تلاش همکاران ما در بنیاد و مسئولان شهرستان این اتفاق به نهایت رسیده است.

وی با اشاره به فقر اجتماعی، ساختاری و عمرانی ازون تپه بومهن، توضیح داد: اصلاح شرایط ساختار شهری در منطقه ازون تپه بومهن از 8 ماه گذشته برای محرومیت زدایی ساکنان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان مراحل انجام کار، گفت: اعطای مالیکت به افراد، اصلاح طرح تفصیلی و تامین مشوق های لازم برای حضور و همراهی ساکنان با طرح های اصلاحی از مراحل اصلی کار واگذاری مالکیت به ساکنان است.

نوعی ادامه داد: مشاور طرح توسط شهرداری بومهن انتخاب و طراحی اجرا شده است و طرح در کمیسیون ماده 5 طی ماههای آینده تصویب و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با توجه به مالکیت بنیاد مستضعفان در منطقه، انجام امور تملک بر عهده بنیاد است و سایر امور توسط شهرداری بومهن و مسئولان متولی در منطقه انجام خواهد شد.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مصوبات خوبی در جهت مساعدت با مردم و محرومیت زدایی در منطقه به تصویب رسیده، توضیح داد: مقر شد تا اراضی تحت تصرف مردم منطقه با قیمت بسیار نازل و طی اقساط طولانی به آنها واگذار شود.

نوعی با اشاره به جزئیات واگذاری املاک ادامه داد: املاک با تخفیف 70 درصد قیمت املاک در منطقه طی اقساط 36 ماهه به ساکنان واگذار می شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از حضور دلالان در منطقه، طی دو هفته تمامی ساکنان ازون تپه شناسایی و املاک آنها روی نقشه علامت گذاری شده است و در کمیته مصوب شد که املاک فقط به افرادی که نام و مشخصات آنها ثبت شده و در روی نقشه علامت گذاری شده واگذار شود.

شهر بومهن با 100 هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس و در شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1751

به "خبرنگاران انتظار ساکنان ازون تپه بومهن برای مالکیت به پایان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتظار ساکنان ازون تپه بومهن برای مالکیت به پایان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید