خبرنگاران رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

به گزارش مجله باهام، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز دوشنبه تا اواسط روز سه شنبه رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای استان را فرا می گیرد.

خبرنگاران رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

مهران چراغپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این پدیده بسیاری از مناطق استان را فرا می گیرد و احتمال شدت دریافت بارش ها به صوررت نقطه ای در بعضی مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای منجر به خیزش گرد و خاک می گردد و امکان کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات وجود دارد.

چراغپور با هشدار نسبت به احتمال جاری شدن روان آب و اصابت صاعقه در استان، توضیح داد: همچنین به سبب بارش تگرگ احتمال خسارت به باغات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: توصیه می گردد از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل ها پرهیز کرد و در همین مدت کاهش نسبی دما نیز پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه بارش های اردیبهشت ماه در حد نرمال خواهد بود، اضافه کرد: با این وجود نمی تواند کسری 30 درصدی بارش ها را در استان جبران کند.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

خشکسالی های اخیر از سال 1386 در چهارمحال و بختیاری شروع شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط زیست و فعالیت های مالی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1730

به "خبرنگاران رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رگبار و رعد و برق چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید