خبرنگاران ضعف صنعتی سازی انرژی لازم را از بخش فراوری دریغ نموده است

به گزارش مجله باهام، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ضعف صنعتی سازی در ساخت و سازها بویژه ساختمانهای مسکونی موجب شده است با بروز تغییرات جوی برای تامین انرژی بیشتر ساختمانها، انرژی بخش فراوری را کاهش دهیم.

خبرنگاران ضعف صنعتی سازی انرژی لازم را از بخش فراوری دریغ نموده است

سیدکمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در ششمین همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان در مشهد اضافه نمود: زمانی که مجبور به استفاده بیشتر از انرژی در بخش خانگی می شویم، خطوط فراوری مانند نیروگاه ها و بعضی صنایع مجبور به استفاده از مازوت و انرژی های آلاینده به جای گاز می شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که اگر طراحی ساختمانها براساس اصول صنعتی سازی شکل می گرفت و مجریان عایق سازی را به درستی انجام می دادند، به طور قطع با تغییرات جوی مجبور به کاهش سهم گاز یا برق بخش فراوری برای تامین انرژی بیشتر ساختمانهای مسکونی و عمومی نمی شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه نظام علمی و فناوریهای نوین در کشور احتیاج به ابزارهایی دارد که به یاری آن بتوان برنامه ریزی لازم، ایجاد تنوع به همراه هماهنگیهای لازم بین عناصر طراح و عوامل تاثیرگذار در فراوری ساختمان را انجام داد.

وی استفاده از امکانات و فناوریهای نوین در طراحی ساختمانها را ضروری دانست و اضافه نمود: انجام مطالعات لازم در این زمینه منجر به نوآوریها و انتقال فناوریهای نوین به ساخت و سازها می گردد.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است دست اندرکاران صنعت ساختمان اعم از طراحان ساختمان، فراورینمایندگان مصالح ساختمانی و سازندگان ساختمانها خود را به علم روز تجهیز نمایند که این مهم یکی از محورهای اصلی این همایش است.

وی گفت: برای نهادینه شدن این امر در نخستین گام فرهنگ سازی ضروری است، سپس باید فراورینمایندگان، طراحان و مجریان طرح به این باور برسند که صنعتی سازی به نفع استفاده نمایندگان ساختمانها خواهد بود و باید در این زمینه با هم همراه و هماهنگ باشند

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: باید اثربخشی همایش هایی مانند همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان را در تصمیم گیریها، تصمیم سازیها و ساختمان سازی پیگیری کرد تا خروجی آن منجر به تامین احتیاجهای مردم گردد.

وی اظهار امیدواری کرد با هم افزایی در جامعه علمی و عملی حوزه صنعت ساختمان سازی، ضمن فراوری محتوا برای صنعتی سازی، اجرای آن در ساخت ساختمان منجر به کاهش مصرف انرژی و هزینه فراوری ساختمانها و ارتقای ایمنی آنها گردد تا با بروز کوچکترین سیل، زلزله و توفان شاهد خسارات فراوان به ساختمانها نباشیم.

همایش ملی فناوریهای نوین صنعت ساختمان تا 28 بهمن ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1600

به "خبرنگاران ضعف صنعتی سازی انرژی لازم را از بخش فراوری دریغ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضعف صنعتی سازی انرژی لازم را از بخش فراوری دریغ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید