خبرنگاران 70 بیمار کرونایی در بیمارستان ایذه بستری هستند

به گزارش مجله باهام، اهواز - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری ایذه گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در شهرستان ایذه با بیش از 200 هزار نفر جمعیت به صورت متغیر بین 60 تا 70 نفر است.

خبرنگاران 70 بیمار کرونایی در بیمارستان ایذه بستری هستند

به گزارش خبرنگاران حسن نبوتی آدینه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شرایط قرمز شهرستان ایذه و افزایش اکیپ های رهگیری این بیماری اضافه نمود: در سطح شهر و روستاهای مختلف ایذه با تشکیل تیم های مشترکی از کادر بهداشت، هلال احمر و سپاه کار بیماریابی در حال اجرا است و مراکز غربالگری در شهرستان فعال هستند.

وی اضافه نمود: برای ارائه خدمات بهتر، اخیرا یک بخش دیگر از بیمارستان ایذه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد همچنین در حال راه اندازی کلینیک ویژه کرونایی برای بیماران سرپایی هستیم تا این بیماران پس از دریافت دارو در خانه قرنطینه شوند.

سرپرست فرمانداری ایذه گفت:خوشبختانه در یک هفته گذشته فرایند بیماری در این شهرستان شیب نزولی داشته و در 2 روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در ایذه نداشتیم.

وی اضافه نمود: تا به امروز مشکل خاصی برای پذیرش بیمارانی که به تشخیص پزشک احتیاج به بستری دارند نداشته ایم اما از آنجا که امکانات درمانی در کل کشور و حتی جهان محدود است، بهترین راه مقابله با بیماری در کنار درمان، پیشگیری است لذا انتظار داریم که مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای مصوبات ستاد کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.

نبوتی ضمن تشکر از بازاریان شهرستان که در هفته های اخیر به طور کامل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند گفت: همین موضوع باعث شد سرعت تصاعدی ابتلا به بیماری در شهرستان ایذه قدری کنترل گردد و تعداد بستری ها کاهش یابد.

وی در مورد شرایط سردخانه شهرستان ایذه برای قرار دریافت فوتی های کرونایی اضافه نمود: تا به امروز به لحاظ سردخانه مسئله ای نداشته ایم اگرچه سردخانه بیمارستان محدود و موقتی است ولی در شهرستان اصلا چنین مسئله ای وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ایذه گفت: بهترین راه مقابل با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و شرکت در مراسم و تجمع، استفاده مستمر و صحیح از ماسک، پرهیز از مراجعه غیرضروری به ادارات و بانک ها و رعایت مصوبات ستاد کرونا است.

پر شدن ظرفیت سردخانه ایذه صحت ندارد

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مورد ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی در رابطه با پر شدن ظرفیت سردخانه ایذه گفت: این موضوع صحت ندارد.

دکتر عرفان مردانی آدینه شب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به دنبال برگزاری تجمع های مختلف، شهرستان ایذه در شرایط قرمز کرونا نهاده شد اگرچه روز آدینه فوتی ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان گزارش نشد.

وی با بیان اینکه شهرستان ایذه اکنون در شرایط قرمز کرونا واقع شده است اضافه نمود: در ایذه بیش از 40 تجمع رخ داد که هر کدام یک بمب ساعتی کرونا بود.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: زمانی که هشدارها نادیده گرفته می گردد چنین فجایعی قابل پیش بینی است و در نتیجه شرایط شهرستان به رنگ قرمز تبدیل می گردد.

در حال حاضر 2 شهرستان خوزستان در شرایط سیاه، 14 شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1711

به "خبرنگاران 70 بیمار کرونایی در بیمارستان ایذه بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 70 بیمار کرونایی در بیمارستان ایذه بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید