درخواست لاوروف و بورل برای آتش بس فوری در قره باغ

به گزارش مجله باهام، وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواهان برقراری هر چه سریعتر آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ شدند.

درخواست لاوروف و بورل برای آتش بس فوری در قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز چهارشنبه درباره تحولات قره باغ به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت که بورل و لاوروف در تماس تلفنی با یکدیگر اوضاع منطقه مورد مناقشه قره باغ را آنالیز کردند.

در این بیانیه آمده که دو طرف بر ضرورت توقف فوری درگیری ها در منطقه قره باغ تاکید نموده و خواهان خویشتنداری حداکثری جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدند.

در ادامه بیانیه اعلام شده که لاوروف و بورل در این تماس تلفنی بر حمایت خود از دعوت گروه مینسک (ایالات متحده آمریکا، روسیه و فرانسه) برای توقف درگیری ها در قره باغ تاکید کردند.

گروه میانجی مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل مناقشه قره باغ، حدود 30 سال پیش (سال 1992) به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا تشکیل شده، اما تا به امروز نتیجه ای برای حل مسالمت آمیز این مناقشه نداشته است.

قره باغ که کنترل آن در دست ارمنی هاست، همچنان مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان است و هر دو کشور یکدیگر را به شروع حمله های مرزی و انجام حملات هوایی و توپخانه ای متهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1277

به "درخواست لاوروف و بورل برای آتش بس فوری در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لاوروف و بورل برای آتش بس فوری در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید