دستور تهیه نودل چینی به روش رستورانی

به گزارش مجله باهام، چاینیز نودل یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می گردد و بعلاوه به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاینیز نودل در ادامه همراه باشید.

دستور تهیه نودل چینی به روش رستورانی

مواد لازم برای 4 نفر

سینه مرغ

½ پیمانه

کلم برگ سفید

½ پیمانه

هویج

½ پیمانه

فلفل دلمه ای رنگی

½ پیمانه

سویا سس

1 قاشق غذاخوری

نودل

2 بسته

سیر

2 حبه

رب انار

1 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل

¼ قاشق مرباخوری

نمک و فلفل سیاه

به اندازه کافی

طرز تهیه چاینیز نودل

مرحله اول

برای تهیه چاینیز نودل خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت ورقه ای برش زده و با اندازهی نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و اندازهی روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا سینه های مرغ را درون تابه گذاشته و حرارت زیاد می کنیم تا آب میان بافی مرغ خارج نگردد، سپس زمانی که سینه مرغ پخت، آنرا از تابه خارج می کنیم. در ادامه کلم برگ را به صورت رشته ای خرد نموده و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله کلم برگ را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج گردد. حالا فلفل دلمه ای و هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن هر دو را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا اندازهی روغن مایع به تابه اضافه نموده و روی حرارت میانه قرار می دهیم، سپس کلم سفید را به تابه اضافه نموده و کمی تفت می دهیم تا نرم گردد. حالا هویج خرد شده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه نموده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات کاملا نرم شوند. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیر را به تابه اضافه نموده و پس از کمی تفت دادن، سس سویا، رب انار به همراه اندازهی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه نموده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و مزه دار شوند.

مرحله هفتم

گفتنی است بدانید به علت شور بودن سس سویا، نمک را کنترل شده به تابه اضافه کنید. زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد، نودل را به همراه ادویه مخصوص آن به قابلمه اضافه نموده و اجازه می دهیم نودل درون آب نرم گردد.

مرحله هشتم

حالا سینه های مرغ پخته شده را درون تابه قرار می دهیم و با باقی مواد ترکیب می کنیم. پس از گذشت 10 دقیقه نودل را بدون آبکشی درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج گردد، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در نهایت چاینیز نودل را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه با پیازچه خرد شده تزیین نموده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2239

به "دستور تهیه نودل چینی به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه نودل چینی به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید