راهنمای کامل سبک زندگی بدون پسماند برای تازه کارها

به گزارش مجله باهام، تغییر در سبک زندگی و رسیدن به زندگی بدون پسماند یک شبه اتفاق نمی افتد اما بسیار مهم است که برای این تغییر یک تصمیم جدی بگیرید و با جدیت آن را دنبال کنید. البته باید بدانید که نمی تواند میزان زباله یک منزل را به صفر رساند اما می توان با اقداماتی ساده و دقیق آن را به صفر رساند. اگر با اصول زندگی بدون پسماند آشنا باشید و آن ها را رعایت کنید پس از مدتی پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهید داشت. پس همین حالا تصمیم بگیرید و شروع کنید.

راهنمای کامل سبک زندگی بدون پسماند برای تازه کارها

امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم تا راهنمای ساده ای برای افرادی که تازه تصمیم گرفته اند این تغییر را در زندگی داشته باشند ارائه دهیم. مطمئن باشید با انجام همین کارهای ساده تغییرات بزرگی را ایجاد می کنید؛ تغییراتی که بسیار لذت بخش خواهد بود.

سبک زندگی بدون پسماند را با چرا؟ آغاز کنید

برای ایجاد هر تغییری ابتدا باید پرسید چرا؟. این یک سؤال مخصوص شماست که کسی غیر از خودتان نمی تواند به آن پاسخ دهد. با پرسیدن این سؤال می توانید انگیزه لازم برای انجام کارها و تغییرات را در خود ایجاد کنید. با 2 مثال می توانیم به اهمیت چرا؟ پی ببریم.

در یک روز آفتابی و دلچسب به ساحل رفته اید تا از هوا و منظره لذت ببرید اما با ساحلی پر از زباله و پلاستیک روبرو می شوید. اینجا باید از خودتان بپرسید چرا برای تمیز کردن ساحل اقدامی نمی کنم؟ یا چرا کاری نمی کنم که میزان تولید زباله های پلاستیکی کاهش پیدا کند؟. با پرسیدن این سؤال ها از خودتان ناخودآگاه لیوان و کیسه پلاستیکی کمتری مصرف خواهید کرد.

برای خرید روزانه به فروشگاه مراجعه کرده اید و قصد خرید مایع لباسشویی دارید. در انتخاب بین قوطی 1 لیتری و 5 لیتری تردید دارید. اینجا باید از خودتان بپرسید چرا باید با خرید کردنم میزان زباله های پلاستیکی را افزایش دهم؟. اینجاست که تردید شما از بین می رود و قوطی 5 لیتری را انتخاب می کنید.

این سؤال ها را روی آینه بنویسید، روی در یخچال بچسبانید یا به قسمتی از دیوار ورودی منزل وصل کنید. همیشه آن ها را از خودتان بپرسید تا تمام کارها را با توجه به هدف اصلی انجام دهید.

زباله های منزل را بررسی و ارزیابی کنید

بهترین راه برای بررسی و آگاهی از میزان و نوع زباله تولیدی، سطل زباله است. پس اولین قدم عملی برای تغییر سبک زندگی به سمت سطل زباله برداشته می گردد. زباله ها را کامل زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی را بیشتر هدر می دهید.

  • رازهای پنهان در پوست نارنگی که تا امروز نمی دانستید

ممکن است بلافاصله و پس از اولین بررسی نسبت به این موضوع آگاه نشوید پس برای انجام آن ناامید نشوید و طبق یک برنامه زمان بندی شده، بررسی ها را ادامه دهید.

باز هم لازم است برای درک بهتر مسأله مثالی بزنیم؛ در بررسی های یک هفته متوجه شدید که بیشترین میزان زباله تر تولیدی شما، پوست میوه است و بیشترین میزان زباله خشک شما، شیشه های مربا و سس. حالا باید به این فکر کنید که چطور می توان به جای دور ریختن، از آن ها استفاده کرد.

  • 7 روش برای استفاده از پوست سیب که نمی دانستید

برای انتخاب روش انجام کارها اولویت بندی کنید

حالا نوبت به بررسی و اولویت بندی روش های انجام کار است. کارهای روزانه خود را بازبینی و آن هایی را که به تولید زباله منجر می شوند را شناسایی کنید. ممکن است هر روزه به کافه مراجعه کنید و قهوه یا چای بخرید. این کار باعث تولید زباله زیادی می گردد.

شما می توانید با تهیه قهوه و چای در منزل و مصرف آن در لیوان های قابل استفاده مجدد، مثل لیوان های شیشه ای و سرامیکی، فرایند تولید زباله را در این بخش از زندگی متوقف کنید.

اگر غذای لازم خود را از بیرون تهیه می کنید، می توانید تهیه غذای خانگی و استفاده از ظرف های دربسته شیشه ای را جایگزین آن کنید. با این کار جلوی تولید حجم زیادی از زباله را خواهید گرفت.

یکی دیگر از زباله های تولیدی در منزل به مصرف شامپو و صابون و لوسیون بازمی گردد. شما می توانید از یک ظرف پمپی مخصوص این محصولات که معمولا از جنس سرامیک ساخته شده استفاده کنید و با خرید این محصولات به صورت فله، از دور ریخته شدن تعداد زیادی قوطی پلاستیکی جلوگیری کنید.

همین اقدامات ساده از تولید یک کوه زباله در طولانی مدت جلوگیری می کند. این همان تأثیر مثبتی است که می توانید با اقدامات کوچک بر محیط اطراف خود بگذارید.

با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید با تعداد زیادی ایده های کاربردی و ساده، که در سبک زندگی بدون پسماند استفاده می شوند، آشنا شوید.

در راستا تغییر، آگاهانه جایگزین کنید

ایجاد تغییر و آغاز زندگی بدون پسماند بسیار دلچسب و زیبا است اما باید بدانید که این روش نه تنها هزینه بر است، بلکه باعث تولید زباله های فراوانی هم می گردد.

تصور کنید برای تغییر سبک زندگی تمام وسایل پلاستیکی منزل را بیرون می ریزید و آن ها را با وسایل شیشه ای و چوبی و سرامیکی جایگزین می کنید. همین کار باعث تولید میزان انبوهی زباله پلاستیکی می گردد. علاوه بر آن، دور ریختن وسایل و مواد مختلف کار صحیحی نیست.

مواد خوراکی یا بهداشتی را به میزان کافی تهیه کنید و تا آخر استفاده کنید. اگر قبلا وسایلی خریده اید که از پلاستیک ساخته شده است، از آن ها استفاده کنید. نگهداری وسایل و استفاده چندین و چندباره از آن ها هم نوعی اقدام مثبت در روش زندگی بدون پسماند است.

به جای دور ریختن، وسایل قدیمی را بازیابی کنید

برای بازیابی وسایل قدیمی می توانید آن ها را اهدا کنید، بفروشید یا به گروه های بازیافت زباله بسپارید. فراموش نکنید که هدف شما از این تغییرات به صفر رساندن زباله ها است، پس بیرون گذاشتن وسایل و دور انداختن آن ها با هدفی که دنبال می کنید، در یک جهت نیستند.

تا جایی که امکانش را دارید خودتان کار بازیافت را انجام دهید. زباله های تر خود را به کمپوست تبدیل کنید و راهی برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی پیدا کنید.

  • هر آنچه درباره ی بازیافت زباله باید بدانید

سخن آخر

فراموش نکنید که تغییر سبک زندگی یک فرآیند زمان بر است و اجرای کامل آن ممکن است یک یا دو سال طول بکشد. فراموش نکنید تصمیم برای تغییر سبک زندگی به زندگی بدون پسماند و تلاشی که برای رسیدن به آن می کنید، زیباترین قسمت این فرآیند است.

هر شخص به شکلی متفاوت این تغییر سبک زندگی را آغاز و اجرا می کند پس هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. بهتر است به جای مقایسه از آن ها الهام بگیرید و روش های خوبی را که استفاده می کنند، به کار ببندید. دوستانی پیدا کنید که به دنبال رسیدن به پسماند صفر هستند و با این کار یکدیگر را حمایت کنید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که این تغییر را در زندگی خود ایجاد کرده اید، برای ما از تصمیم ها و اقدامات مختلف خود بنویسید تا دیگران هم بتوانند از روش های محبوب شما استفاده کنند.

منبع: trashisfortossers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1533

به "راهنمای کامل سبک زندگی بدون پسماند برای تازه کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سبک زندگی بدون پسماند برای تازه کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید