سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

به گزارش مجله باهام، مدیر شرکت گردشگری ORIENT EXPRESS در آلمان به همراه 7 گردشگر آلمانی برای آنالیز ظرفیت های خراسان جنوبی جهت حضور گردشگران خارجی در فصول مختلف، به این استان سفر کردند.

سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حسین زارعی که به همراه تعدادی از مدیران و کارشناسان این سازمان در سفری به تهران با مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی کشور و معاونان وی نشست مشترک برگزار کرد گفت: این جلسه به منظور معرفی فرصتها و پتانسیل های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی و آشنایی بیشتر و گفتگو در مورد موضوع سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

وی اضافه نمود: در این نشست پس از معرفی مزیت های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی توسط معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری، قوانین و مقررات و شیوه های اجرائی سرمایه گذاری خارجی، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین نحوه استفاده از خطوط اعتباری برای طرح های غیردولتی و تأمین اقتصادی از مؤسسات توسعه ای بین المللی توسط مدیرکل و معاونین سازمان سرمایه گذاری تشریح و تبیین شد.

زارعی مطرح کرد: مدیرکل دفترسرمایه گذاری خارجی در این نشست با تأکید بر ضرورت آشنایی بخشهای مرتبط با موضوع سرمایه گذاری خارجی، تدوین فرصتهای سرمایه گذاری و تأمین اقتصادی بین المللی، برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه را برای ارتقای سطح دانش علمی و عملی کارشناسان، مدیران و مسئولان مرتبط را برای توسعه کشور و جذب سرمایه های خارجی مناسب ارزیابی کرد.

دکتر جاقتصادی به همین دلیل گفت: اقدام شایسته سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مبنی بر آشنایی با جزییات سرمایه گذاری خارجی که نشان از استوار بودن عزمشان در توسعه و تحول منطقه ای دارد، ستودنی است.

سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی

معاون گردشگری سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان از سفر هارتموت نیمن (مدیر شرکت گردشگری ORIENT EXPRESS در آلمان و نویسنده راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی) به همراه 7 نفر گردشگر آلمانی و 2 گردشگر ایرانی با هدف آنالیز پتانسیلهای استان، برای حضور گردشگران خارجی در فصول مختلف، مخصوصاً فصل برداشت زرشک و زعفران اطلاع داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی؛ عربی اضافه نمود: این گروه از تاریخ 10 لغایت 16 آبان ماه امسال به این استان سفر می نمایند و گردشگران در این برنامه که تحت عنوان تور زعفران اجرا می گردد از جاذبه های شاخص شهرستانهای این استان شامل شهرستان های فردوس، بشرویه، طبس، سربیشه، درمیان، بیرجند، قاینات و نهبندان بازدید می نمایند.

وی گفت: این تور توسط شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری پرتو شرق و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزارمی گردد.

ویترین تولیدات صنایع دستی شهرستان سرایان در دانشگاه فردوسی مشهد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان با اشاره به لزوم همکاری و افزایش تعامل بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی گفت: پیشنهاد ایجاد ویترین تولیدات و محصولات صنایع دستی شهرستان سرایان با استقبال دکتر کافی ریاست دانشگاه فردوسی و ریاست دانشکدههای مهندسی و هنر این دانشگاه روبرو شد و به زودی با تعامل سازنده ای که با این واحد علمی انجام شده گلچینی از محصولات شاخص شهرستان سرایان در این دانشگاه به نمایش در خواهد آمد.

محمد عرب اضافه نمود: این اقدام می تواند برای معرفی بهتر تولیدات و ایجاد بازار فروش و رونق گردشگری منطقه مفید باشد و اگر دانشجویی از این محصولات خریداری کند از آنجائی که دانشجویان در بین افراد خانواده و فامیل از موقعیت برجسته فکری و اجتماعی برخوردار هستند سایرین نیز این محصولات را خریداری می نمایند و همچنین برپایی این ویترینهای نمایشی صنایع دستی می تواند باعث علاقه مندی افراد برای ورود به رشته های مختلف صنایع دستی گردد.

وی گفت: یکی از راههای آشنایی دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه با فرهنگ و سبک زندگی ایرانی - اسلامی آشنایی آنها با صنایع دستی و هنرهای سنتی است و ضمن اینکه صنایع دستی می تواند انتقال دهنده فرهنگ و تمدن ایران زمین به کشورهای مختلف باشد، یکی از جاذبه های گردشگری در کشور است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 772

به "سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر گردشگران آلمانی به خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید