عمان و کویت بازار اصلی محصولات کشاورزی جنوب کرمان را تشکیل می دهند

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه جنوب کرمان از ظرفیت بالایی در دامپروری و کشاورزی برخوردار است، گفت: بازار اصلی محصولات این منطقه را عمان و کویت تشکیل می دهند.

عمان و کویت بازار اصلی محصولات کشاورزی جنوب کرمان را تشکیل می دهند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از جیرفت، سید یعقوب موسوی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمعیت دامی در منطقه جنوب کرمان، اظهار کرد: حدود یک میلیون و 927 هزار راس گوسفند و بز، حدود یک میلیون و 386 هزار راس گاو و گوساله، بیش از 19 هزار و 700 نفر شتر و 14هزار و 926 راس اسب و الاغ در منطقه وجود دارد.

وی گفت: حدود 300هزار قطعه مرغ بومی، 260هزار قطعه مرغ گوشتی و یکصد هزار مرغ تخم گذار نیز در منطقه وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان آمار کلنی های زنبور عسل را 32 هزار و 387 عدد و 297 زنبورستان عنوان و توضیح داد: جنوب کرمان بخش عمده ای از فراورده های گوشتی و لبنی استان را تامین می نماید.

موسوی با بیان اینکه جنوب کرمان از ظرفیت بالایی در بحث دام و کشاورزی برخوردار است و در این راستا از نظر حنا و وسمه رتبه نخست را در جهان دارد، اضافه کرد: بازار اصلی محصولات ما را عمان و کویت تشکیل می دهند و بازارهای دیگر در آسیای میانه مانند قفقاز و بازار بزرگ کشور روسیه هستند که فضایی را برای تجار و فراوری نمایندگان جنوب کرمان فراهم نموده است.

وی با اشاره به اینکه در مقوله دامپزشکی به سلامت، بهداشت و تغذیه دام توجه زیادی شده و سلامت انسان وابسته به سلامت دام است، اعلام کرد: 5مجتمع گاو شیری در جنوب کرمان وجود دارد که 5هزار دام مولد در آنها وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سه مجتمع پرواربندی گوساله با 6هزار راس دام در این منطقه وجود دارد که سالانه 1500تن گوشت فراوری می نمایند.

موسوی با اشاره به اینکه دانش فنی ما در زمینه کرم ابریشم پایین بوده و امکانات کافی در این باره نداریم، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه سیب زمینی، پیاز و گندم برنامه ریزی نموده است.

وی با تاکید بر اینکه 800میلیارد ریال تسهیلات به جنوب کرمان اختصاص یافته است، اعلام کرد: در فاز نخست توسعه 110 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته و مقرر شده که مشکل اسناد کشاورزان برای دریافت اعتبارات بانکی به گونه ای حل گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ضریب مکانیزاسیون زیر 9دهم درصد در هر هکتار است و ما کوشش داریم آن را به 1 و نیم درصد برسانیم.

موسوی اضافه کرد: 152 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آبیاری مدرن و تحت فشار در کشور تصویب شده که امیدواریم جنوب کرمان بتواند سهم خوبی را برای افزایش راندمان آب جذب کند.

وی تبلیغات سوء در باره بخش کشاورزی و مصرف آب در این بخش را غیر منطقی خواند و گفت: کشاورزی باید به سوی استفاده بهینه آب و آبیاری های نوین پیش رود، ولی اینکه بگوییم همه به سمت صنعت روی آورده و کشاورزی را تعطیل نمایند، صحیح نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیماری گرنینگ مرکبات و کرم خراط گردو را یکی از تهدیدات باغ های منطقه دانست و اعلام کرد: یکی از اتفاقات مهم سال جاری این بود که مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح 26 هزار و 500 هکتار با موفقیت انجام و ملخ ها زمین گیر شدند.

موسوی اعلام کرد: کشاورزان باید در باره سرشماری کشاورزی آمار دقیق را ارائه نمایند، چون تا 10 سال آینده برنامه ریزی ها بر اساس همین سرشماری انجام می گردد و چنانچه آمار دقیقی ارائه نگردد، جنوب ضرر خواهد نمود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 353

به "عمان و کویت بازار اصلی محصولات کشاورزی جنوب کرمان را تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان و کویت بازار اصلی محصولات کشاورزی جنوب کرمان را تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید