فاجعه قرارداد بستن مدیران ضعیف در پرسپولیس ادامه دارد، پرداخت 150 هزار دلار به استوکس برای 3 بازی

به گزارش مجله باهام، باشگاه پرسپولیس در یکی دو سال اخیر با جذب بازیکنان خارجی بی کیفیت نظیر بودیمیر و اوساگونا و نفرات بدون تعهدی مثل استوکس به این باشگاه و پول بیت المال ضرر های زیادی وارد نموده است.

فاجعه قرارداد بستن مدیران ضعیف در پرسپولیس ادامه دارد، پرداخت 150 هزار دلار به استوکس برای 3 بازی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، عقد قرارداد های بدون مطالعه و جذب بازیکنان به واسطه دلال هایی که فقط به منافع خود فکر می نمایند طی فصول اخیر باشگاه پرسپولیس را با چالش های جدی روبرو نموده است. شاید اگر چنین قرارداد هایی بدون نظارت بسته نمی شد این باشگاه با دو صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و دریافت پاداش های هنگفت می توانست برنامه های ویژه ای برای بهبود شرایط مالی داشته باشد، اما حالا شاهد هستیم این باشگاه به خاطر پرداخت مطالبات بودیمیرِ بی کیفیت حتی نتوانست بخش قابل توجهی از رقم قرارداد بازیکنان کنونی این تیم را پرداخت کند.

یکی از بازیکنان بدون تعهد که بدون مطالعه و فقط برای پیروزی در جابجایی توسط مدیران وقت این باشگاه جذب شد آنتونی استکوس است. بازیکنی که در سال 98 با پرسپولیس قرارداد بست و تنها در یک ملاقات مقابل استقلال و دو ملاقات در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم به میدان رفت.

این بازیکن که در همان ابتدا 150 هزار دلار از پرسپولیس گرفت تنها 3 بازی برای تیمش انجام داد و بعد از ملاقات با الشارجه در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه اینکه می خواهد یک روز بیشتر در امارات بماند از گل محمدی مرخصی گرفت و دیگر به ایران برنگشت.

استوکس ابتدا به خاطر مرخصی 24 ساعته و بعد به خاطر کرونا به ایران نیامد آن هم در حالی که تصاویر او در کلوپ های شبانه دبی لو رفت. در واقع 150 هزار دلار باشگاه پرسپولیس برای بازیکنی به هدر رفت که فقط 3 بازی برای تیمش انجام داد. عجیب تر این است که در قرارداد این بازیکن با باشگاه پرسپولیس ذکر شده حتی اگر در مدت قرارداد شرایط غیر قابل پیش بینی موجب اختلال در فرایند عمومی جامعه گردد قرارداد باطل نخواهد شد. (یعنی حتی ویروس کرونا هم دلیلی برای قطع همکاری از طرف این بازیکن نیست و او باید به قراردادش پایبند باشد)

در ادامه قرارداد استوکس آمده که در صورت غیبت این بازیکن در تمرینات وی 3 هزار دلار و در هر مسابقه رسمی 5 هزار دلار جریمه خواهد شد و در صورتی که غیبت این بازیکن در تمرینات بیش از 10 جلسه گردد باشگاه می تواند قرارداد وی را فسخ و علیه وی شکایت قانونی انجام دهد.

با این توضیحات باشگاه پرسپولیس می توانست خیلی راحت از بازیکنی که 150 هزار دلار به صورت پیش پرداخت دریافت نموده شکایت کند و این بازیکن را محکوم و از وی خسارت بگیرد، اما در کمال تعجب رسول پناه قرارداد این بازیکن را فسخ کرد تا او راحت با تیم دیگری قرارداد امضا کند. مدیرعامل پیشین پرسپولیس در تاریخ 11 شهریور به خبرنگاران گفت شکایت خود را به کمیته معین شرایط فدراسیون فوتبال اعلام کردیم. این موضوع در قرارداد آمده است، اما می خواهیم به فیفا هم شکایت کنیم و محتمل است فردا نامه شکایت خود را بفرستیم.

بعد از این اظهار نظر ابراهیم شکوری یک ماه پیش و در تاریخ 13 دی ماه سال جاری در نشست خبری مطرح نمود که قرار است از این بازیکن شکایت گردد (اینجا ببینید)، اما با گذشت 157 روز از زمان جدایی استوکس از پرسپولیس تا امروز خبر رسمی در خصوص شکایت از این بازیکن اعلام نشده و این در حالی است که مدیریت وقت این باشگاه برای پرداخت پیش قرارداد این بازیکن ایرلندی 150 هزار دلار قرض گرفته و این بدهی در حال حاضر توسط باشگاه پرسپولیس باید پرداخت گردد. در واقع باشگاه پرسپولیس 150 هزار دلار به استوکس پرداخت نموده و 150 هزار دلار نیز به فرد سوم بدهکار است.

با این توضیحات کاملا معین است عقد قرارداد های باشگاه پرسپولیس احتیاج به آنالیز بیشتر دارد و معین نیست افرادی که با بازیکنانی مثل بودیمیر، اوساگونا و استوکس قرارداد منعقد کردند چرا این روز ها آزادانه بدون پاسخگویی به کار خود مشغول هستند. رویه ای که در دیگر باشگاه پرطرفدار پایتخت اتفاق افتاده و احمد سعادتمند نیز با وجود عقد قرارداد های هنگفت همچنان مشغول جولان در فضای مجازی بدون حتی یک پرسش و پاسخ ساده توسط مسئولان است.

فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1585

به "فاجعه قرارداد بستن مدیران ضعیف در پرسپولیس ادامه دارد، پرداخت 150 هزار دلار به استوکس برای 3 بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه قرارداد بستن مدیران ضعیف در پرسپولیس ادامه دارد، پرداخت 150 هزار دلار به استوکس برای 3 بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید