مجلس دانش آموزی به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - نهمین دوره مجلس دانش آموزی با صدور بیانیه ای از تدوین سند مدرسه و سلامت روان دانش آموز به عنوان سندی مهم و با کیفیت به همت تمامی نمایندگان این مجلس اطلاع داد.

مجلس دانش آموزی به ایستگاه پایانی رسید

در این بیانیه که عصر امروز در مراسم اختتامیه مجلس نهم دانش آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش منتشر شد بیان شده است:

با اکثریت آرای نمایندگان، مدرسه و سلامت روان دانش آموز به عنوان موضوع سند نهمین دوره مجلس دانش آموزی انتخاب و با همت تمامی نمایندگان، این سند با کیفیت قابل قبولی تدوین شد.

در بیانیه آمده است: در این دو سال، فرصت ها و تهدید های نظام آموزشی را بیش از پیش لمس کردیم. از درد محرومیت ها و مظلومیت ها گریستیم و با شادی موفقیت ها شاد شدیم. بر خود واجب دانستیم که صدای رسای دانش آموزان باشیم و با نقد صحیح، مطالبه گری و ارائه راه چاره قدمی هر چند کوچک در جهت بهبود و اصالح نظام تعلیم و تربیت جامعه برداریم.

این متن با اشاره به اینکه، نهمین دوره مجلس دانش آموزی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب قرین شد، آمده است: نوجوانان دغدغه مند را برآن داشت تا مضامین تعالی این بیانیه را سرلوحه فعالیت خود قرار بدهند و به تبیین آن در جامعه دانش آموزی یاری نمایند. نهمین دوره مجلس، با تشکیل و تثبیت کارگروه گام دوم انقلاب جهت آنالیز عمیق، پژوهش و استخراج راه چارههای عملی، به سهم خود قدمی کوچک جهت لبیک به کلام ولی امر برداشت.

در بخش دیگری از بیانیه تاکید نموده است:فاصله میان متن سند تحول بنیادین تا حقیقت نظام آموزشی، فاصله میان حرف تا عمل و در یک کلام، فاصله میان باید ها تا واقعیت ها، ما را به ضرورت و اضطرار اصالح و تحول واقف کرد. دوران نمایندگی به سرانجام می رسد اما جوانانی سرشار از شور و اشتیاق، با روحیه مطالبه گری و تحول خواهی وارد امور مختلف جامعه خواهند شد.

مجلس نهم دانش آموزی در این بیانیه ضمن تقدیر و سپاس گزاری از دانش آموزان ایران، فعالین تشکل های دانش آموزی، مسئولینی که گوش شان برای شنیدن دغدغه های دانش آموزی باز ودست مساعدت شان همراه آنها و همه افرادی که این مجلس را در این جهت همراهی کردند، اظهارامیدواری نموده است که نگاه متولیان امر، به فعالیت های دانش آموزی، فراتر از وسیله ای برای برچسب دانش آموز محوری شان باشد. دانش آموز صرفا مخاطب نظام آموزشی نیست؛ بلکه می تواند کنشگر و اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1365

به "مجلس دانش آموزی به ایستگاه پایانی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس دانش آموزی به ایستگاه پایانی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید