مخالفت وزیر دفاع آمریکا با اعزام ارتش برای فرونشاندن اعتراضات

به گزارش مجله باهام، اعتراضات عمدتا مسالمت آمیز ده ها هزار معترض آمریکایی در حالی برای هشتمین شب متوالی در سراسر این کشور ادامه یافته که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از استقرار ارتش در خیابان ها برای انتها دادن به تظاهرات حمایت نکرده است.

مخالفت وزیر دفاع آمریکا با اعزام ارتش برای فرونشاندن اعتراضات

او گفته استفاده از ارتش باید به عنوان گزینه آخر مد نظر قرار داده گردد.

دو روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور تهدید نموده بود برای توقف اعتراضات از ارتش یاری خواهد گرفت.

پاپ هم در پیامی خواهان توجه به تبعیض نژادی شده است. او ضمن محکوم کردن خشونت ها گفته: ما نمی توانیم چشمانمان را به روی تبعیض نژادی ببندیم.

امروز مرکز لندن هم شاهد تظاهراتی در محکومیت کشته شدن جورج فلوید بود.

در آمریکا، شهر هیوستون در تگزاس، زادگاه جورج فلوید شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات بود. 16 نفر از اعضای خانواده و بستگان آقای فلوید در این تظاهرات که گفته شده 60 هزار نفر در آن حضور داشتند، شرکت کردند؛ شهردار و رئیس پلیس هیوستون هم در این مراسم بودند.

دیشب در برخی شهرها معترضان از قانون منع تردد سرپیچی کردند و آن را نادیده گرفتند. در مرکز واشنگتن، پلیس با تاریک شدن هوا به معترضان گاز اشک آور شلیک کرد.

ارتش به خیابان های پایتخت آمد و هلی کوپترها بالاسر معترضانی که به سوی کاخ سفید در حرکت بودند می چرخید.

علت تظاهرات خیابانی به غیر از خشم عمومی از نحوه کشته شدن آقای فلوید، محکومیت قساوت پلیس علیه یک شهروند سیاهپوست بوده است.

با خودداری معترضان از به رسمیت شناختن قانون منع تردد که یک هفته دیگر هم تمدید شده، در منطقه منهتن نیویورک از تردد خودروها جلوگیری شد.

تظاهرات مشابهی هم در شهرهای دیگر نظیر لس آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و سیاتل برگزار گردید.

اوضاع شهر مینیاپولیس که جورج فلوید در آن کشته شد، آرام گزارش شده است اما در سیاتل، پورتلند و آتلانتا گزارش ها از شلیک گاز اشک آور به معترضان حکایت داشت.

تظاهرات در نقاط مختلف آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر درحال گسترش بوده است. اینها از جمله اعتراضاتی است که هم اکنون در جریان است:

اورلاندو، فلوریدا - به گفته پلیس جمعیتی بیش از دو هزار نفری به طرف شهرداری راهپیمایی می نمایند. تریوان مارتین جوان غیرمسلح سیاهپوست در سال 2012 در این شهر به دست یک محافظ محلی کشته شد. این محافظ که داوطلبانه کار می کرد بعدا از قتل او تبرئه شد که اعتراضات گسترده ای در پی داشت

لس آنجلس، کالیفرنیا - عصر سه شنبه گروه بزرگی در برابر محل اقامت شهردار شهر تجمع نموده اند فیلادلفیا، پنسیلوانیا- گروه بزرگی راهپیمایی در شهر را شروع نموده است که پیش از شروع مقررات منع تردد در ساعت 20:30 به وقت محلی است. تا این لحظه درگیری ای با پلیس گزارش نشده است. روز دوشنبه تظاهرنمایندگان در یک جاده در این شهر با گاز اشک آور پلیس روبرو شدند که سعی داشت آنها را متفرق کند

شیکاگو، ایلینوی - برای دومین روز متوالی، تظاهرنمایندگان درحال تجمع در محله نورت ساید این شهر هستند

نشویل، تنسی - تظاهرنمایندگان درحال خواندن یک آواز جنبش مدنی سیاهان با اعضای گارد ملی در مقابل مجلس ایالتی رو در رو شدند. در نهایت نیروهای گارد ملی با زمین گذاشتن سپرهای ضدشورش خود موافقت کردند.، بی بی سی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1173

به "مخالفت وزیر دفاع آمریکا با اعزام ارتش برای فرونشاندن اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت وزیر دفاع آمریکا با اعزام ارتش برای فرونشاندن اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید