مدودف: ایده آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه آن می شود

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران آنلاین:نخست وزیر روسیه تاکید کرد، تلاش های اخیر واشنگتن برای افزایش نفوذ آمریکا در جنوب شرق آسیا با ارتقای ایده اش از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز، مغایر اصول مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) است.

مدودف: ایده آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه آن می شود

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه بانکوک پست گفت: اخیرا شاهد تلاش های آمریکا برای تقویت نفوذش در جنوب شرق آسیا از جمله از طریق ارتقای مفهوم یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز هستیم. طبق طرح های آن ها، این استراتژی باید جایگزین فرمت معمول همکاری آسیا اقیانوسیه شود. ما خواستار حفظ سیستم کنونی روابط بین دولتی موثر هستیم که پایه و اساس آسه آن است.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر روسیه تاکید کرد، ابتکارعمل منطقه هند-اقیانوسیه با اصول آسه آن در تضاد است و اعضای آسه آن از تشکیل یک فضای همکاری اقتصادی و جامع حمایت کرده اند.

مدودف افزود: به همین دلیل، ما طرح آمریکا را چالشی جدی برای کشورهای آسه آن در نظر می گیریم چرا که ممکن است مواضع این مجمع را تضعیف کند و جایگاه آن را به عنوان بازیگر کلیدی در حل مسائل امنیتی منطقه ای به خطر بیندازد.

او شنبه برای شرکت در نشست تجاری و سرمایه گذاری آسه آن وارد بانکوک شد و انتظار می رود نشست های دوجانبه در حاشیه این نشست داشته باشد.

نخست وزیر روسیه همچنین پیشنهاد داده است تا مانورهای دریایی مشترک با مشارکت روسیه و آسه آن با هدف افزایش امنیت منطقه ای برگزار شود. او به بانکوک پست گفت: می توانیم درباره آغاز مانورهایی با فرمت روسیه-آسه آن فکر کنیم. اطمینان دارم این اقدام می تواند امنیت دریایی بلوک 10 عضوی آسه آن را افزایش دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 611

به "مدودف: ایده آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه آن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف: ایده آمریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه آن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید