مسکو: نورد استریم 2 فارغ از تحریم های آمریکا پیش خواهد رفت

به گزارش مجله باهام، وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اجرایی شدن طرح تحریم خط لوله انتقال گاز این کشور به اروپا، گفت این پروژه را فارغ از هر تحریمی پیش می برند.

مسکو: نورد استریم 2 فارغ از تحریم های آمریکا پیش خواهد رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای به امضای طرح تحریم خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 ذیل لایحه بودجه نظامی 2020 آمریکا، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید نمود که مسکو فارغ از تحریم های هر کشور یا سازمان و اتحادیه ای، پروژه های مالی خود را اجرا نموده و کماکان نیز به اجرای آن ادامه خواهد داد.

مسکو با بیان اینکه آمریکا با تحریم این خط لوله می خواهد گاز مایع خود را به اجبار به اروپا بفروشد، شرح داد که واشنگتن با این کار می خواهد اقتصاد اروپا را از توسعه باز دارد و توان رقابتی آن را تضعیف کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، لایحه بودجه نظامی سال آینده این کشور را که مورد تایید کنگره نیز قرار گرفته بود، در یک مراسم در کاخ سفید امضا و به قانون تبدیل کرد؛ بودجه ای که در بخشی از آن به تحریم شرکت های مشارکت کننده در نورد استریم 2 اشاره شده است.

پیشتر امروز ماریا زاخارووا در صفحه فیسبوک خود نوشت تحریم این پروژه توسط آمریکا نشان داد که واشنگتن از چه روش هایی برای ممانعت از توسعه اقتصاد دیگر کشورها استفاده می نماید (+). دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با محکوم کردن تحریم های آمریکا بر پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز به اروپا، گفت این تحریم ها تاثیری بر تکمیل آن نخواهد گذاشت. (جزئیات بیشتر)

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد نمود. در قانون بودجه آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف 60 روز شرکت هایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم 2 را شناسایی کند و آنها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

با اجرایی و نهایی شدن نورد استریم 2، روسیه این امکان را خواهد یافت که با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند. طبق توافق های قبلی در مورد این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه های احداث نورد استریم 2 را متقبل گردد و نیم دیگر هزینه ها توسط پنج شرکت اروپایی (او. ام. وی. اتریش، اونیپر و وینترشال آلمان، رویال داچ شل و انجی فرانسه) پرداخته گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 728

به "مسکو: نورد استریم 2 فارغ از تحریم های آمریکا پیش خواهد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: نورد استریم 2 فارغ از تحریم های آمریکا پیش خواهد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید