مورالس تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش مجله باهام، رئیس جمهور بولیوی تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران را محکوم نموده و گفت که واشنگتن به دنبال آن است که فعالیت صنایع نظامی این کشور ادامه داشته باشد.

مورالس تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی روز دوشنبه تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم نموده و گفت که اقدامات اخیر آمریکا در راستای تقویت صنایع نظامی این کشور است.

وی که در پیامی در توئیتر این مطلب را مطرح نمود، گفت:ما تهدیدات جنگ و ویرانی آمریکا علیه ایران و کوشش های واشنگتن در استقرار نیرو در خاورمیانه را محکوم می کنیم. امپریالیسم همیشه به دنبال این است که صنایع نظامی کار کند.

تنش ها میان آمریکا و ایران پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام افزایش یافته است.

برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، تیرماه سال 1394 میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه 1+5) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی ها در اجرای آن و کوشش برای کاستن از مزایای مالی ایران از آن را شروع کرد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این کارشکنی ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته ای خارج خواهد نمود.

ترامپ خاتمه سه شنبه 8 می 2018 (18 اردیبهشت ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم های متوقف شده علیه ایران را صادر کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 222

به "مورالس تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید