نقض حقوق بشر گسترده در برنامه های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهندگان

به گزارش مجله باهام، نتایج یک آنالیز از نقض حقوق بشر گسترده پیامد اجرای طرح های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن مهاجران به کشورهای مبداء خبر می دهد.

نقض حقوق بشر گسترده در برنامه های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهندگان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، نتایج یک آنالیز که با همکاری موسسه بین المللی مدیکو و سازمان خیریه نام برای دنیا انجام گرفته است نشان می دهد که برنامه های بازگشت اتحادیه اروپا برای مهاجران منجر به نقض حقوق بشر شدید در مرزهای خارجی و کشورهای ترانزیتی می گردد.

این دو سازمان اعلام کردند که گزارش هایی مبنی بر نقض آشکار حقوق بشر پیامد برنامه های بازگشت مهاجران از طرف اتحادیه اروپا وجود دارد.

در آنالیز این دو نهاد کمکی آمده است که برنامه های اتحادیه اروپا در این راستا اغلب به صورت غیر داوطلبانه برگزار می گردد و بعضا این اقدامات فشار روانی بالا و در مواردی همچنین فشارهای جسمی بر مهاجران وارد می نماید.

بر اساس این آنالیز، اتحادیه اروپا سال هاست که کنترل های مرزی برای مقابله با مهاجران را در دستور کار قرار داده و بر بازگشت داوطلبانه مهاجران به مناطق ترانزیتی و مبداء تاکید دارد. با این همه هنگام اجرای برنامه های بازگشت نقض قابل توجهی در اصول بشر محبت آمیز و حقوق بشر دیده می گردد، به عنوان مثال مشارکت در این طرح اروپایی به هیچ عنوان و بر خلاف آنچه سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ادعا می نماید که اتحادیه اروپا یک برنامه بازگشت انسان محبت آمیز در لیبی را در دستور کار قرار داده داوطلبانه نیست.

نویسندگان در این تحقیق از مهاجرانی از کشورهای لیبی، نیجریه و اقتصادی و همچنین نمایندگانی از سازمان بین المللی مهاجرت، سازمان های غیر دولتی، نهادهای ملی دولتی، آژانس های توسعه اروپایی و آژانس پناهندگان سازمان ملل سوالتی را پرسیده اند.

یکی از کارشناسان سازمان نان برای دنیا گفته است: ما خواهان یک تغییر رویکرد اساسی و تغییر جهت در سیاست مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا هستیم. به گفته وی اولویت اتحادیه اروپا باید حقوق مهاجران و حمایت آن ها در برابر استثمار و شکنجه باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1223

به "نقض حقوق بشر گسترده در برنامه های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض حقوق بشر گسترده در برنامه های اتحادیه اروپا برای بازگرداندن پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید