هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی

به گزارش مجله باهام، ایالات متحده نسبت به گزارش هایی از دخالت چین در فعالیت های نفت و گازی در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی که ویتنام، پکن را به نقض حاکمیتش در آنجا متهم می نماید، ابراز نگرانی نموده است.

هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: اقدامات تحریک آمیز مکرر چین با هدف توسعه استخراج نفت و گاز در مناطق مورد ادعای دیگر کشورها، امنیت انرژی منطقه ای را تهدید می نماید و تضعیف کننده بازار انرژی آزاد و باز هند-پاسیفیک است.

ویتنام آدینه خواهان ترک کشتی شناسایی چین از 200 مایلی حریم منطقه مالی انحصاری خود شد. چین تقریبا روی کل دریای چین جنوبی ادعا دارد و همسایگان کوچکش را با ساخت جزایر در آب های مورد مناقشه و تجهیز آنها با باند فرود نظامی و برج دیده بانی خشمگین نموده است. همچنین گزارش شده است، کشتی های گشت ساحلی چین در نزدیکی یک دکل حفاری در همان محدوده ای که ویتنام با شرکت روس نفت روسیه برای استخراج میادین گازی قرارداد دارد، دیده شده اند.

به رغم ادعاهای ویتنام، سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر از هانوی خواسته بود تا به حقوق قضایی و حق حاکمیت چین احترام گذاشته و از انجام اقدامی که اوضاع را پیچیده تر کند، خودداری ورزد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 262

به "هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا نسبت به دخالت چین در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید