وزیر نفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

به گزارش مجله باهام، وزیر نفت در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت بنزین گفت: در هر جایی که صحبت نموده ام اعم از حیاط دولت، سخنرانی و یا جایی مصاحبه داشتیم اعلام نموده ایم که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وزیر نفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

وزیر نفت گفت که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

به گزارش ایسنا، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در حوزه انرژی به خصوص در بخش نفت و گاز و پتروشیمی هم در جمهوری اسلامی و هم در کشور ترکمنستان که چهارمین قطب گازی جهان است، حصر وجود دارد.

وی اضافه نمود: از آغاز کارمان یکی از مسائل، تسویه بدهی واردات گاز از ترکمنستان در دوره های قبل بود که با تدابیر خوبی که اندیشیده شد ظرف مدت 20 ماه در سه قسط کاملا تمامی مطالبات طرف ترکمن یعنی اصل بدهی را پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

وزیر نفت در ادامه یادآور شد: با آغاز کار دولت دیدار ها و مذاکراتی با طرف ترکمن داشتیم و موضوع سوآپ گاز در سال 1400 و در اولین سفر خارجی ام به کشور دوست و برادر ترکمنستان شکل گرفت و سال گذشته نیز خوشبختانه این مقدار از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت آذربایجان به دوبرابر افزایش یافت. بعلاوه مذاکراتی داشتیم که قرارداد قبلی مان که قرارداد واردات و تجارت گاز بود را احیاء کنیم.

اوجی در عین حال اعلام نمود: با وجود دارا بودن رتبه دوم ذخایر گاز جهان، متأسفانه درصد تجارت گازمان کمتر از 2 درصد است که ان شاءالله با توجه به مذاکرات و تفاهمات و عقد قرارداد های جدیدی که با ترکمنستان و کشور های همسایه خواهیم داشت، و بحث تجارت گاز اعم از واردات، صادرات سوآپ و ترانزیت خواهد بود، درصد آن افزایش یابد.

وی بعلاوه در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت بنزین گفت: در هر جایی که صحبت نموده ام اعم از حیاط دولت، سخنرانی و یا جایی مصاحبه داشتیم اعلام نموده ایم که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وزیر نفت بعلاوه در پاسخ به سوال دیگری در مورد سهمیه های بنزین تأکید کرد: سهمیه ها نیز همان سهمیه ای است که از یک سال پیش در کارت ها بوده و همان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2358

به "وزیر نفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید