پوتین: برای بازسازی سوریه باید از توان آوارگان استفاده کرد

به گزارش مجله باهام، رئیس جمهور روسیه طی یک نشست مجازی با همتای سوری خود ضمن تأکید برتداوم کوشش مسکو برای عادی سازی اوضاع سوریه گفت که کانون تروریسم بین المللی در سوریه از بین رفته است.

پوتین: برای بازسازی سوریه باید از توان آوارگان استفاده کرد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) طی یک نشست مجازی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه ضمن تأکید بر تداوم کوشش مسکو برای عادی سازی اوضاع در سوریه گفت: کانون تروریسم بین المللی در سوریه از بین رفته است.

پوتین: به کوشش برای عادی سازی اوضاع سوریه ادامه می دهیم

پایگاه اطلاع رسانی کرملین در این خصوص گزارش کرد، پوتین در شروع این نشست در مورد تداوم کوشش های مسکو برای برقراری آرامش در سوریه گفت: روسیه همچنان به صورت فعال به کوشش های خود برای عادی سازی اوضاع در جمهوری سوریه، احیای حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور ادامه می دهد.

وی در ادامه همکاری در قالب نشست آستانه در مورد سوریه را مؤثر دانست و گفت: ما با هم به موفقیت های زیادی دست پیدا نموده ایم و کانون تروریسم بین المللی از بین رفته است.

از بین رفتن تروریسم بین المللی و کاهش سطح خشونت از دستاورد های نشست آستانه است

پوتین در این خصوص شرح داد: نمی توان کوشش های مؤثر در قالب نشست آستانه با مشارکت شرکای ما از ایران و ترکیه را نادیده گرفت. ما به وسیله کوشش های مشترک، موفقیت های زیادی به دست آوردیم: کانون تروریسم بین المللی در سوریه تقریباً از بین رفته است، سطح خشونت تا حد قابل توجهی کاهش یافته است و یک زندگی آرام برقرار است و یک فرایند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل نیز در جریان است.

بازگشت آوارگان سوری به وطن از ضروریات است

این مقام ارشد روسیه سپس در ادامه بر اهمیت بازسازی سوریه پس از جنگ تأکید کرد و گفت: وظیفه بازسازی سوریه پس از جنگ و اول از همه بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به وطن در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که می دانید، این یکی از شرایط کلیدی قطعنامه اساسی 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.

6.5 میلیون آواره سوری وجود دارد؛ برای بازسازی سوریه باید از آن ها یاری گرفت

پوتین به آوارگان سوری که در کشور های دیگر زندگی می نمایند، اشاره نمود و گفت: تا به امروز، متأسفانه، بیش از شش و نیم میلیون پناهجو در خارج از سوریه وجود دارند. بیشتریت قریب به اتفاق آن ها شهفرایندان توانمندی هستند که می توانند و باید در بازسازی کشورشان مشارکت نمایند.

بازگشت آوارگان سوری به وطن نفع کشور های میزبان است

رئیس جمهور روسیه همچنین تأکید کرد که بازگشت آوارگان سوری به وطنشان همچنین بار مسئولیت کشور های میزبان آن ها را نیز کاهش می دهد و در این خصوص ادامه داد: بعلاوه آنکه، بازگشت آن ها همچنین در راستای منافع کشور های میزبان به ویژه همسایگان سوریه است، زیرا مسئولیت آن ها (میزبانی از پناهجویان سوری) بسیار جدی است و آن ها مجبور هستند هزینه های قابل توجهی را برای اسکان موقت و تأمین هزینه های آوارگان سوری متحمل شوند. ناگفته نماند که جوانان سوری در اغلب موارد تحت نفوذ عناصر افراطی قرار دارند و به صفوف شبه نظامیان می پیوندند و می توانند تهدیدی برای کشور های میزبان باشند.

ولادیمیر پوتین در مورد آوارگان سوری که تا به امروز به کشورشان بازگشته اند گفت: بیش 850 هزار شهفرایند سوری از خارج بازگشته اند و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز به محل اقامتگاه های دائمی درون کشور خود بازگشته اند.

این دیپلمات ارشد روس در ادامه بر لزوم فراهم آوردن بستری برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان اشاره نمود و گفت: هم اکنون، وقتی صلح و آرامش به بیشتر سوریه بازگشت، فرصت خوبی است که بازگشت گسترده پناهجویان به خانه را تضمین کرد و البته مهم است که این فرایند به صورت طبیعی و بدون اجبار پیش برود.

پوتین به کنفرانس بازگشت آوارگان راغب و مشتاق سوری نیز اشاره نمود و گفت: هدف کنفرانس بین المللی پناهجویان و آوارگان که در 11 و 12 نوامبر (21 و 22 آبان ماه) برگزار خواهد شد، دقیقاً همین است (که بازگشت آوارگان راغب و مشتاق به سوریه به صورت طبیعی و نه از روی اجبار پیش برود). روسیه به طور کامل از این رویداد حمایت می نماید و به صورت فعال در آماده سازی و برگزاری آن یاری خواهد نمود.

وی درباره حضور نمایندگانی از روسیه در این کنفرانس نیز شرح داد: هیأت نمایندگان روسیه یکی از پرتعدادترین هیأت های حاضر در این نشست خواهد بود و شامل کارشناسان و متخصصانی از بیش از 30 وزارتخانه و اداره می گردد. آن ها علاوه بر مشارکت فعال در این نشست، در نظر دارند با همکاران سوری خود درباره مهم ترین موضوعات مربوط به همکاری دوجانبه مصاحبه نمایند.

ولادیمیر پوتین درباره همزمانی برگزاری کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری و انتقال یاری های بشر محبت آمیز به سوریه گفت: این مراسم با انتقال بیش از 65 تن یاری های بشرمحبت آمیز به سوریه همزمان خواهد بود. ما امیدواریم که این کنفرانس پرثمر بوده و فرایند بازگشت گسترده پناهجویان به کشورشان را تسهیل بخشیده و در نتیجه دستیابی به عادی سازی طولانی مدت اوضاع در سوریه را تحقق بخشد.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره مشارکت نمایندگان در کنفرانس بین المللی پناهجویان و آوارگان داخلی گفت: نمایندگان بسیاری از کشور ها بعلاوه سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ، مشارکت خود در این مراسم را تأیید نموده اند.

از طرف دیگر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این مصاحبه در تأیید سخنان پوتین درباره بازگشت آوارگان به سوریه توضیح داد: اولویت دولت بازگشت آوارگان به سوریه است و در کنفرانس بازگشت آوارگان باید دلایل این آنالیز و حل و فصل گردد. بخش زیادی از آوارگان تمایل به بازگشت به سوریه دارند و مانع عظیم فراروی آن ها تروریسم و محاصره [تحمیلی]است.

وی در ادامه اضافه کرد: دولت سوریه به دستیابی به نتایج عملی از کنفرانس بازگشت آوارگان راغب و مشتاق است. باید محاصره ظالمانه و غیرقانونی انتها یابد تا دولت سوریه بتواند بازگشت شهفرایندان خود را تأمین کند. کنفرانس بازگشت آوارگان شروعی بر حل این مشکل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1356

به "پوتین: برای بازسازی سوریه باید از توان آوارگان استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: برای بازسازی سوریه باید از توان آوارگان استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید