پیشنهاد جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات عراق مطرح شده است

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، بهار محمود نماینده مجلس عراق امروز یکشنبه در سخنانی از ارائه یک پیشنهاد جدید برای اصلاح قانون انتخابات این کشور اطلاع داد.

پیشنهاد جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات عراق مطرح شده است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: پس از تعویق زمان برگزاری انتخابات مجلسی عراق، پیشنهاد جدیدی را برای اصلاح قانون انتخابات ارائه نموده ایم. طبیعی است که بدون انجام این اصلاحات، برگزاری انتخابات میسر نیست.

این نماینده مجلس عراق در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از بندهایی که در قانون انتخابات باید اصلاح گردد، بند مربوط به دادگاه اتحادیه است. نمایندگان مجلس به زودی به طرح پیشنهادی اعمال اصلاحات بر قانون انتخابات رسیدگی می نمایند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق بیان کرد که از 71 کشور و سازمان بین المللی برای نظارت بر انتخابات این کشور دعوت به عمل آورده است. این کمیساریا بیان کرد که دعوتنامه های خود را خطاب به سفارتخانه های 52 کشور عربی و غربی و 19 سازمان بین المللی ارسال نموده است.

وزارت خارجه عراق نیز روز چهارشنبه بیان کرد که از شورای امنیت خواسته است تا بر انتخابات مجلسی در این کشور نظارت داشته باشد. پیش از این یک منبع عراقی اعلام نموده بود: کابینه عراق دهم اکتبر سال 2021 میلادی (18 مهر 1400) را موعد برگزاری انتخابات مجلسی این کشور اعلام نموده است.

اعلام موعد جدید در جریان نشست کابینه به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر وزیر و پس از پیشنهاد تعویق انتخابات از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق رخ داد. پیشتر قرار بود که این انتخابات در ششم ژوئن سال 2021 برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1592

به "پیشنهاد جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات عراق مطرح شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد جدیدی برای اصلاح قانون انتخابات عراق مطرح شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید