چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

به گزارش مجله باهام، می خواهید به کانادا سفر کنید اما مراحل پیچیده و طولانی اخذ ویزا شما را نگران نموده؟ کاملاً حق با شماست. شاید دریافت ویزای کانادا فرایندی طولانی مدت داشته باشد، اما چنانچه با کارشناسان مجرب مشورت نموده و تمامی مراحل را قانونی و طبق روال طی کنید، می توانید با خیالی آسوده برای سفر به کشور رؤیایی کانادا برنامه ریزی کنید.

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وجود جاذبه های گردشگری فراوان، بالا بودن سطح زندگی، فراهم بودن امکانات شغلی در اکثر زمینه ها و دانشگاه های معتبر در کشور کانادا باعث شده تا سالانه افراد زیادی با هدف های مختلف به این کشور سفر نمایند. اما شما چه به عنوان گردشگر و چه به عنوان دانشجو و یا هر عنوان دیگری به این کشور سفر کنید. ابتدا باید برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید.

اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا دریافت وقت سفارت است که به وسیله سایت رسمی سفارت کانادا امکان پذیر می باشد. در ادامه مطلب با فرایند دریافت وقت سفارت ویزای کانادا آشنا می شویم

نحوه دریافت وقت سفارت کانادا

فرایند دریافت وقت سفارت جهت دریافت ویزای کانادا در تمام کشورها یکسان و مطابق با قوانین کشور کانادا است. دریافت وقت سفارت کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر می باشد. البته چه وقت به صورت اینترنتی گرفته گردد چه به صورت حضوری شما می بایست جهت انگشت نگاری ویزای کانادا به دفاتر مخصوص برای این کار (VAC) در کشور مورد نظر مراجعه کنید.

دریافت وقت آنلاین سفارت کانادا

برای دریافت وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین ابتدا باید به سایت سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید و یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. سپس در قسمت رزرو مدارک خواسته شده را با کیفیت بالا بارگذاری کنید.

پس از بارگذاری مدارک، بایستی فرم های مربوط به درخواست نماینده را تکمیل و ثبت کنید. مرحله آخر واریزی وجه سفارت است که به صورت آنلاین و به وسیله سایت انجام می گردد.

بعد تعیین وقت، شما باید در روز تعیین شده برای انگشت نگاری ویزای کانادا به کشور مورد نظر مراجعه کنید. گفتنی است که افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال به انگشت نگاری نیاز ندارند. دقت کنید که چنانچه طی این فرصت نتوانید به دفتر انگشت نگاری (VAC) کشور مورد نظر مراجعه کنید، درخواست شما خودبه خود لغو خواهد شد.

بعد از انگشت نگاری جواب ویزای کانادا به وسیله ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

دریافت وقت حضوری سفارت کانادا

شما می توانید به صورت حضوری نیز برای دریافت وقت سفارت ویزای کانادا اقدام کنید. در این صورت باید به صورت حضوری و با همراه داشتن مدارک به کارگزاری در کشور مورد نظرتان مراجعه نموده و پس از تحویل مدارک و تکمیل فرم، زمان انگشت نگاری را تعیین نموده و در روز و ساعت تعیین شده، مجدداً جهت انگشت نگاری به کارگزاری یا همان (VAC) در کشور مورد نظر مراجعه کنید. در اینصورت وجه را باید به وسیله شعب بانک در کشور مربوطه واریز نمایید و فیش واریزی را به دفتر VAC تحویل دهید.

پس از انگشت نگاری جواب ویزای کانادا به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نکات مثبت گرفت وقت سفارت آنلاین کانادا

  • در وقت سفارت آنلاین شما این امکان را دارید که در صورت نقص مدارک، فایل هایتان را اصلاح کنید.
  • در صورت دریافت وقت آنلاین شما مدارک را به وسیله سایت بارگذاری نموده و فقط برای انگشت نگاری باید به کشور مورد نظرتان سفر کنید.
  • مدارک ارسالی شما با دقت توسط کارشناسان ویزا در سفارت مورد آنالیز قرار می گیرد.

مدارک لازم جهت ارائه به سفارت کانادا:

  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.
  • یک قطعه عکس جدید 5*4.5 زنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه سند ازدواج در صورت هم سفر بودن با همسر
  • ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک اقتصادی، شامل نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید اوراق یا سهام بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه نیز دارید ارائه دهید. (مدت اعتبارنامه تمکن اقتصادی و ریز پرینت 4 ماه آخر یک ماه است)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ آغاز به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان تعیین شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی.

کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی 2 ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت 4 ماه آخر به لاتین

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه

پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

مهندسان: ترجمه نظام مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست اقتصادیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه گردد)

  • دعوت نامه: شامل تعیینات کامل دعوت نماینده و متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت (Notary Public) برسد.

مدارک دعوت نماینده: ارائه کارت شهفرایندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate)، یا کارت اقامت (PR CARD) از سوی فرد دعوت نماینده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت نماینده شامل، گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های اقتصادیاتی (Notice of Assessment) و فرم های T4 و T1 تأثیر بسیار زیادی در فرایند نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند. (فرم های T4 و T1 برگه های اقتصادیاتی پرداخت شده توسط شخص دعوت نماینده در کشور کانادا است.)

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و توضیح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندان که بدن یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

نحوه پرداخت وجه سفارت جهت دریافت وقت ویزای کانادا

در صورت دریافت وقت به صورت اینترنتی وجه واریزی سفارت به صورت آنلاین و به وسیله سایت پرداخت می گردد

در صورت مراجعه حضوری برای دریافت وقت سفارت ویزای کانادا وجه باید به وسیله بانک همان کشور به حساب سفارت واریز شده و اصل فیش واریزی به سفارت تحویل داده گردد.

در صورت داشتن هرگونه سؤال در مورد ویزای کانادا و یا درخواست برای اقدام دریافت وقت سفارت کانادا با کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 691

به "چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید