کتلت ماهی یک غذای فوق العاده خوشمزه

به گزارش مجله باهام، کتلت ماهی یک غذای فوق العاده خوشمزه بوشهری است. این غذا را می توانید به عنوان ناهار یا شام میل کنید. برای تهیه این غذا از ماهی قزل آلا، سالمون یا هر نوع ماهی بدون تیغ دیگری که در دسترستان بود بهره ببرید. این غذا برعکس سایر قضا های دریایی یک غذای فوری است.

کتلت ماهی یک غذای فوق العاده خوشمزه

استفاده بیش از حد از سیر در غذا مزه آن ماهی را تغییر می دهد. پس بهتر است از 4 حبه سیر کوچک یا 2 حبه سیر عظیم بهره ببرید.

برای بهتر سرخ شدن گوشت ماهی آن ها را با روغن سرخ کردنی سرخ کنید. کتلت ماهی را روی حرارت کم سرخ کنید و هنگام سرخ شدن در تابه را به مدت 10 دقیقه بگذارید.

برای از بین بردن بوی ماهی از 3 عدد برگ بو، پیاز و سیر بهره ببرید. برگ بو ها را خرد نکنید. زیرا پس از پختن ماهی باید آن ها را جدا کنید. وگرنه باعث تلخی غذا می گردد. برای یکدست کردن غذا، آن ها را در غذاساز ریخته یا با استفاده از گوشت کوب مواد اولیه را کاملا مخلوط کنید. برای دیزاین غذا از جعفری خرد شده بهره ببرید. اگر از شیر در مواد اولیه این غذا استفاده می کنید به هیچ وجه به آن لیموترش اضافه نکنید. زیرا باعث بریدن شیر می گردد. جعفری ها را همراه با مواد اولیه در غذاساز نریزید، زیرا باعث له شدن آن ها می گردد.

برای سالم تر کردن غذا حتما پس از سرخ شدن کتلت ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید. پخت ماهی با شیر به جای آب باعث دریافت بوی آن می گردد.

اگر نگران وارفتن کتلت ها هستید، کمی آرد به آن اضافه کنید. یا آب پیاز ها را بعد از رنده کردن بگیرید و سپس به مواد اولیه بیفزایید. این غذا را می توانید همراه با سالاد یا سیب زمینی سرخ نموده و نان و خیارشور میل کنید.

مواد لازم

ماهی: 300 گرم

پنیر پیتزا رنده شده: 5 قاشق غذاخوری

سیب زمینی: 2 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار لازم

فلفل: به مقدار لازم

مراحل پخت

ماهی را می توانید به دلخواهتان سرخ، گریل یا آب پز کنید.

برای آب پز کردن ماهی می توانید آن ها را همراه با 1 لیوان آب، 2 عدد سیر خرد شده، مقداری نمک و فلفل در یک قابلمه ریخته و در آن را ببندید. غذا را روی شعله کم قرار داده و تا تمام شدن آب آن صبر کنید.

پوست و استخوان ماهی ها را جدا کنید.

ماهی را همراه با سیب زمینی پخته داخل مخلوط کن بریزید.

مواد میکس شده را داخل کاسه ریخته و با پنیر پیتزای رنده شده، جعفری خرد شده، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کنید.

درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید.

زمانی که روغن داغ شد با قاشق مقداری از مایه کتلت را بردارید و داخل روغن داغ قرار دهید.

کتلت ها را مثل کتلت گوشت چرخ نموده سرخ نموده و سرو کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1131

به "کتلت ماهی یک غذای فوق العاده خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتلت ماهی یک غذای فوق العاده خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید