کیفیت غذای قطارهای مختلف چگونه است؟

به گزارش مجله باهام، در حال حاضر حدود 20 نوع قطار مختلف مسافربری در ناوگان ریلی کشور در حال فعالیت و حمل مسافر هستند که هریک ویژگی های خاص خود را داشته و تفاوت های زیادی از نظر محدوده امکانات با یکدیگر دارند.

کیفیت غذای قطارهای مختلف چگونه است؟

اگر قصد مسافرت به خصوص در مسیرهای ریلی پرتردد مانند تهران - مشهد یا تهران - شیراز را داشته باشید، در زمان خرید بلیط قطار با گزینه های زیادی مواجهید. در حال حاضر حدود 20 نوع قطار مختلف مسافربری در ناوگان ریلی کشور در حال فعالیت و حمل مسافر هستند که هریک ویژگی های خاص خود را داشته و تفاوت های زیادی از نظر محدوده امکانات با یکدیگر دارند. اما در این مطلب به یکی از مهم ترین امکانات این قطارها یعنی غذا می پردازیم و کوشش می کنیم تا شما را با بهترین قطارهای ایران و غذاهای ارائه شده در آن ها آشنا کنیم. امیدواریم لذت مشاهده مناظر و زیبایی های طبیعت، با صرف غذای موردعلاقه تان در رستوران قطار توأم شده و سفری عالی در پیش روی تان باشد.

قطار فدک، رستوران اروپایی متحرک

توصیه ما به غذادوستان و رستوران روها حداقل یک بار خرید بلیط قطار پنج ستاره فدک است. قطارهای فدک که ساخت کشور آلمان بوده و از سال 1393 در ناوگان ریلی کشور استفاده می شوند، به عنوان گران ترین و لوکس ترین قطارهای حال حاضر کشور شناخته می شوند. سرآشپز رستوران پنج ستاره این قطار، ایرانی-اتریشی است و پرسنل آشپزخانه فدک، غذاهای اتریشی را با ذائقه ایرانی ها سرو می نمایند. غذاهای این قطار که به گفته مسئولین فدک با مواد اولیه تازه و ترکیبی از گوشت و سبزیجات متناسب با فرهنگ های اتریش و ایران تهیه شده است، امکان تجربه همزمان طعم ایرانی و اتریشی را با تأکید بر اصول مسلمانان در طبخ غذا و حلال و حرام بودن آن فراهم می نماید.

به ادعای مدیران فدک که کترینگ تخصصی DONA را نیز تأسیس نموده اند، تمامی غذاها با توجه به زمان حرکت قطار، به صورت تازه طبخ شده و وکیوم شده به قطار منتقل می شوند. وعده های غذایی قطار فدک بسیار حرفه ای و شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر بوده و اگر مسافر سرویس های ویژه باشید، در ظروف چینی سرو خواهند شد. نکته مهم اینکه تمامی خدمات پذیرایی توسط مهمان داران آموزش دیده قطار ارائه می شوند. ضمناًً یک نیم کوپه نیز کنار هر واگن، مخصوص مهمان دار تعبیه شده است که در هر ساعت و بدون محدودیت در سفارش برای شما نوشیدنی های سرد و گرم سرو نمایند.

کوفته سیب زمینی مخصوص کشور اتریش (مخلوط گوشت، سبزیجات معطر و سیب زمینی)، تافه اشپیتنز (تکه های عظیم گوشت آغشته در سبزیجات با کوفته های نان تزئین شده) و برتیائوزه (ترکیبی از پنیر، کالباس، سبزیجات و نان) نمونه ای از غذاهای لوکس بوده و اشترودل سیب (لایه نازکی از خمیر شیرین با سیب و کشمش پخته شده و سُسی از وانیل داغ و شیر) و شیرینی کاریشمان (تکه های مجزای پنکیک پخته شده همراه با سس سیب) نمونه ای از دسرهای خاص منوی قطار پنج ستاره فدک هستند.

قطار زندگی، پذیرایی در رستوران دوطبقه و مجلل

قطار زندگی که از سال 1394 به ناوگان حمل ونقل ریلی اضافه شده است، جدیدترین و لوکس ترین قطار کلاس ویژه است که از لحاظ تسهیلات رفاهی و سطح کیفی خدمات، در بالاترین درجه در بین قطارهای شرکت رجا، واقع شده است. در این قطار، رستوران مجهز دوطبقه ای وجود دارد که مسافران می توانند از انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی های گرم و سرد استفاده نمایند. شیوه پذیرایی در رستوران قطار زندگی مشابه یک رستوران لوکس است و غذای طبخ شده داخل ظروف چینی ارائه می گردد.

دومینو (میکس کباب)، باقلاپلو با گوشت گوسفندی، استیک مرغ، رولت گوشت، چلو جوجه کباب و چلوماهی از غذاهای اصلی رستوران قطار زندگی است؛ در زمانی که بلیط قطار را می خرید هم امکان انتخاب بین آن ها وجود دارد. غذای انتخابی شامل پیش غذا، غذا، دسر، سوپ و سالاد است. رستوران این قطار همزمان برای یک صد مسافر امکان خدمت رسانی را دارد و به دلیل ظرفیت بیش از 300 مسافری قطار زندگی، پذیرایی در چند نوبت و با امکان رزرو زمانی صورت می گیرد. از مسافران سالمند و افرادی که به دلیل بیماری قادر به مراجعه به رستوران نیستند در کوپه پذیرایی می گردد.

قطار نور، رستوران پنج ستاره متحرک

در قطارهای پنج ستاره نور که مدعی جوان ترین و مدرن ترین قطار پنج ستاره کشور هستند، علاوه براستفاده از به روزترین امکانات فنی و کیفیت بالا بر امکانات رفاهی نیز تأکید شده است. خدمات پذیرایی این قطارها در سه کلاس فرست، بیزینس و اکونومی دسته بندی می گردد.

مسافران فرست کلاس در زمان خرید بلیط قطار می توانند غذای خود را از بین گزینه های چلوکباب میکس، اکبرجوجه، چلوجوجه مخصوص و باقلاپلو با گوشت انتخاب نمایند. در این کلاس به محض ورود، مسافر با نوشیدنی خوش آمدگویی، پذیرایی می گردد و سرویس چای، نسکافه، دمنوش، قند و نبات، شیرینی، شکلات و کاکائو هم به همراه گل های طبیعی از قبل روی میز پذیرایی داخل کوپه قرار گرفته است. نور با آجیل و سه نوع میوه فصل به عنوان میان وعده از مسافران این کلاس پذیرایی می نماید.

غذای کلاس بیزنس قطارهای نور شامل چلوجوجه، رولت گوشت، چلومرغ و ته چین مرغ است و برای میان وعده نیز با دو نوع میوه و آجیل از مسافر پذیرایی خواهد شد. سرویس نوشیدنی گرم (چای و نسکافه) و شیرینی نیز به مسافران ارائه می گردد. مسافران این دو کلاس می توانند وعده غذایی شان را هم در داخل کوپه و هم در رستوران صرف نمایند.

قطارهای دیگر...

به جز 3 قطار ذکر شده که بنا به اعلام راه آهن در دسته بندی پنج ستاره قرار دارند، بیشتر قطارها به ویژه قطارهای چهارستاره غدیر، سریر، سپهر، پلور، سبز، سیمرغ، غزال بُن ریل، غزال کوثر، غزال پارس لاریم، غزال رجا، پرستو، سروش، پردیس، نگین و صبا دارای امکانات رستورانی هستند و بیشتر شرکت های حمل ونقل ریلی امکان خرید غذا در هنگام تهیه بلیط قطار را فراهم نموده اند.

منبع: نمناک
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1022

به "کیفیت غذای قطارهای مختلف چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت غذای قطارهای مختلف چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید