10 اقتباس انیمه ای برتر از مانگاهای محبوب

به گزارش مجله باهام، انیمه خانواده x جاسوس از زمان پخش خود تا به حال، به یکی از برترین اقتباس ها از یک مانگای محبوب تبدیل شده است. این مانگا همواره طرفداران زیادی داشت و بالاخره با یک اقتباس عالی، مورد توجه انیمه بازها هم نهاده شد.

10 اقتباس انیمه ای برتر از مانگاهای محبوب

اقتباس از یک مانگا می تواند خیلی ضعیف باشد، یا برعکس شاید مانگای منبع اقتباس را یک سطح بالاتر هم ببرد و خوانندگان و بینندگان را به یک میزان مسحور کند.

1. جاسوس x خانواده (Spy x Family)

  • خالق: تاتسویا اندو
  • کارگردان: کازوهیرو فوروهاشی
  • سال: 2022

این انیمه فصل اولش همین سال جاری پخش شد، ولی با همین یک فصل هم آن قدر قوی و پرقدرت ظاهر شده که بین انیمه بازها به یک اثر کلاسیک تبدیل شده است. جاسوس x خانواده به لطف ترسیم فضای جنگ سردی دهه 1960 و ماهیت ریاکارانه شخصیت های اصلی که از قضا برای صلح دنیای هم کوشش می نمایند، به یک اثر متمایز تبدیل شده است.

همکاری بین دو استودیو کلاور و ویت برای ساخت این انیمه اقتباسی، تا به حال حیرت انگیز بوده است. فضاسازی برلین شرقی دهه 60 به دقیق ترین شکل ممکن اجرا شده، از نظر اکشن هیچ وقت چیزی کم ندارد و هروقت هم لازم باشد، یک درام قوی را ارائه می دهد. جاسوس x خانواده یک اقتباس پرقدرت از مانگایی محبوب است و بعید است که فعلا اختلالی در راستا پرپیروزیتش به وجود بیاید.

2. کاگویا-ساما: عشق جنگ است (Kaguya-Sama: Love Is War)

  • خالق: آکا آکاساکا
  • کارگردان: شینیچی اوماتا
  • سال: 2019

مانگای کاگویا-ساما به زودی به خاتمه می رسد و انیمه اقتباس شده هم در حال حاضر در فصل سومش است. این انیمه کمدی رمانتیک هرچیزی که یک طرفدار انتظار دارد را در خود دارد. از کشمکش بامزه ای گرفته که کل سریال حولش می چرخد تا راوی عجیب و غریبی که قطعا برترین شخصیت این انیمه است.

خود مانگا آن قدر عالی است که به تنهایی و بدون احتیاج به انیمه مطالعه گردد، ولی نقطه قوت انیمه این است که اغراق بیشتری به داستان اضافه نموده و شوخی ها و مسخره بازی های شینومیا و شیروگانه را در این رابطه عاشقانه عجیب، بامزه تر از همواره نموده است. عشق جنگ است را به علت کشمکش خاصی که دارد می توان برترین انیمه دبیرستانی در نظر گرفت، استودیو ای-1 بهتر از هرکس دیگری می دانسته که دارد چه اثری می سازد و ماموریت خود را با پیروزیت به پایان رسانده است.

3. حمله به تایتان (Attack on Titan)

  • خالق: هاجیمه ایسایاما
  • کارگردان: تتسورو آراکی، ماساکی کویزوکا، یویچیرو هایاشی، جون شیشیدو
  • سال: 2013

اغراق نیست اگر حمله به تایتان را مورد انتظارترین سریال تلویزیونی بعد از بازی تاج و تخت در نظر بگیریم. این سریال انیمه خیلی زود به یکی از محبوب ترین سریال های تمام دوران تبدیل شد. این انیمه که بر اساس مانگایی به همین نام از هاجیمه ایسایاما اقتباس شده، محصول کار دو استودیوی ویت و ماپا است، آن ها خیلی خوب پیروز شده اند دنیا داستانی، شخصیت ها، خط داستانی و مضمون های خاص این مانگا را در قالب انیمه به نمایش بگذارند.

به احتمال خیلی زیاد، طرفداران حمله به تایتان بیشتر از آن دسته ای هستند که تنها نسخه انیمه را دیده اند، تنها اقلیت کمی از آن ها هستند که منتظر خاتمه داستان نماندند و با بی قراری به سراغ مانگای اصلی رفتند. ولی همین واقعیت هم نشان می دهد که این انیمه چقدر خوب پیروز شده طرفداران عظیمی گرد خود جمع کند و قدرت و جذابیتی که در مانگا هست را ارائه بدهد.

4. گینتاما (Gintama)

  • خالق: هیدآکی سوراچی
  • کارگردان: یویچی فوجیتا
  • سال: 2011

گینتاما ایده ای دارد که قاعدتا روی کاغذ نباید جواب می داد، ولی در کمال ناباوری هم مانگا و هم انیمه اقتباس شده، بسیار قوی و پیروز ظاهر شده اند. گینتاما از آن انیمه های نادری است که به شکل ماهرانه ای پیروز شده مرز ظریف بین درام و کمدی را رعایت کند، به نحوی که مخاطبانی با سلیقه های مختلف، می توانند از پوچی موجود هم در انیمه و هم در مانگا، به یک میزان لذت ببرند.

چیزی که انیمه گینتاما را این قدر باشکوه می نماید، این است که این انیمه دیوار چهارم را می شکند و در فرآیند اقتباس خود، قواعد جدیدی اضافه می نماید. سازندگان انیمه هیچ مرزی برای خود قائل نشده اند و پوچی موجود در مانگا را در اقتباس خود به سطح افراطی رسانده اند. هر اتفاق عجیبی که می توانید تصور کنید، در این اثر رخ می دهد.

5. وان پیس (One Piece)

  • خالق: ایچیرو اودا
  • کارگردان: کونوسوکه اودا مونهیسا ساکای، ساتوشی ایتو
  • سال: 1999

وان پیس یکی از طولانی ترین مانگاهای تاریخ است، یکی از مهم ترین رقیب هایش، انیمه اقتباس شده از خودش است که آن هم عمر بسیار طولانی دارد.

سفر طولانی گروه کلاه حصیری ها یکی از محبوب ترین داستان ها در میان انیمه بازهاست و با وجود گذشت بیش از دو دهه از تولدش، هنوز هم داستان های جذابی برای مخاطبان ژاپنی و بین المللی دارد. خوشبختانه استودیو توئی انیمیشن از اول تا الان، خودش مسئول فراوری انیمه اقتباس شده بوده است و آن را به تیم دیگری نسپرده است. به این ترتیب، این مانگا و انیمه سال هاست که دوشادوش هم، پرقدرت و قوی پیش می فرایند.

6. جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)

  • خالق: گگه آکوتامی
  • کارگردان: سونگهو پارک
  • سال: 2020

مانگای اکشن-ماجراجویی شونن گگه آکوتامی به لطف سریال و انیمه سینمایی که این چند وقت بر اساس آن ساخته شده، به موج تازه ای از محبوبیت در سراسر دنیا رسیده است. پی بردن به علت این محبوبیت کار سختی نیست. جوجوتسو کایسن خیلی خوب پیروز می گردد هری پاتر و بلیچ را با هم ترکیب نموده و در عین حال، اصالت خود را حفظ کند.

استودیو ماپا وظیفه ساخت اقتباس انیمه ای را برعهده گرفت و تا الان، نهایت عشق و توجه خود را نثار این اثر نموده است. ویژگی مانگای اصلی این است که از اول تا خاتمه قدرت و استحکام خود را حفظ می نماید، انیمه اقتباس شده هم تمام نقاط قوت مانگا را با نهایت زیبایی و امانت به نمایش می گذارد، بدون این که ذره ای از خشونت جاری در دنیا جوجوتسو کایسن کم کند. وقتی خط داستانی شیبویا در انیمه آغاز گردد، احتمالا نسخه انیمه هم به طرفداران دوآتشه فراوانی دست پیدا خواهد نمود.

7. ماجراجویی عجیب و غریب جوجو (Jojos Bizarre Adventure)

  • خالق: هیروهیکو آراکی
  • کارگردان: کوتا اکونو، توشیوکی کاتو، فوتوشی هیگاشیده، شینگو اوچیدا
  • سال: 2012

اگر وان پیس یکی از طولانی ترین مانگاهای تاریخ است، هیروهیکو آراکی با ماجراجویی عجیب و غریب جوجو از آن هم جلوتر است، چرا که این مانگاه ده سال زودتر از وان پیس آغاز شده است. مهم ترین تفاوت این دو مجموعه این است که اثر آراکی یک آنتالوژی است. هر فصل داستان و شخصیت های متفاوت خودش را دارد و تنها تبار و اسامی مستعار هستند که سرجای خود مانده اند.

ماجراجویی عجیب و غریب جوجو، همان طور که از اسمش هم معین است، یک راستا پرهیجان برای طرفدارانی است که از اول تا الان پیگیرش بوده اند. اما انیمه های اقتباس شده از این اثر هم تاثیر بسیار زیادی روی پیروزیت و دوام آن داشتند. اگر به خاطر انیمه ها نبود، دنیا هیچ وقت با دیو براندو، یکی از برترین شرورهای صنعت انیمه آشنا نمی شد، کسی که خیلی راحت وارد شوخی های عامه مردم هم شد.

8. بچه ننر شیطانی (Devilman Crybaby)

  • خالق: ایچیرو اکوچی
  • کارگردان: ماساکی یواسا
  • سال: 2018

نتفلیکس در سال های اخیر گام های جدی در صنعت انیمه/مانگا برداشته و آثار زیادی فراوری نموده است. او بعلاوه یک واحد تازه برای فراوری انیمه های اصیل مخصوص خودش تاسیس نموده است. یکی از اولین پروژه های آن ها، اقتباس تحسین شده از شیطانی، مانگای تحسین شده سال 1972 گو ناگای است.

بچه ننر شیطانی خیلی خوب پیروز می گردد بدون فاصله گرفتن از مضامین ضدجنگ مانگای اصلی، دستمایه های تازه ای اضافه کند که در طول این چند دهه فاصله، وارد دنیای مدرن شده اند. این انیمه هم خط داستانی مانگا را حفظ می نماید و هم ریتم خود را تا خاتمه نگه می دارد و به این ترتیب، به یک اقتباس عالی تبدیل می گردد.

9. شیطان کش (Demon Slayer)

  • خالق: کویوهارو گوتوگه
  • کارگردان: هارو سوتوزاکی
  • سال: 2019

شیطان کش از کویوهارو گوتوگه خیلی راحت می توانست به یک انیمه اکشن شونن معمولی تبدیل گردد، ولی وقتی استودیوی یوفوتیبل این پروژه را در دست گرفت، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که قرار است یکی از عالی ترین مجموعه های چند سال اخیر ساخته گردد. آن ها با همان اقتباس هنرمندانه خود از خط داستانی قطار موگن نشان دادند که چه توانایی هایی در این زمینه دارند. کوشش هایشان هم جواب داد و قطار موگن پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ژاپن شد.

مانگای گوتوگه خودش اثر درخشانی است، ولی برخی بخش هایش مثل طراحی هنری یا حفره های داستانی، می توانستند بهتر ظاهر شوند. تا این جا که یوفوتیبل خیلی خوب پیروز شده هردو مشکل را رفع کند و این اثر را به سطح بالاتری برساند. کیفیت انیمیشن ها در شیطان کش اوج قدرت نمایی فنی یوفوتیبل است که در کمتر انیمه دیگری نظیرش پیدا می گردد.

10. ماب سایکو 100 (Mob Psycho 100)

  • خالق: وان
  • کارگردان: یوزورو تاچیکاوا، تاکاهیرو کاسویی
  • سال: 2016

ماب سایکو 100 که اثری دیگر از خالق مرد تک مشتی است، یک اثر پر رمز و راز و از آن داستان های عجیبی است که مضمون توانایی های پنهان را با یک داستان بلوغ ترکیب نموده است. ماب سایکو 100 خیلی راحت می تواند رقیب برترین انیمه های یک دهه گذشته گردد و هر فصلی که از آن منتشر می گردد، این ادعا را بیشتر از قبل اثبات می نماید.

استودیو بونز آن سبک زمخت و وب کمیکی وان در این اثر را به کار گرفت و پیروز شد با حفظ تمام ویژگی های منبع اصلی، ماب سایکو 100 را به همان صورتی که وان در نظر داشت، به صورت انیمه پیاده کند. اگرچه انیمیشن و سبک هنری در یک انیمه اهمیت زیادی دارند، بونز کوشش کرد داستان را هم به امانت دارانه ترین شکل ممکن پیاده کند. ماب سایکو 100 این ظرفیت را دارد که مضمون های سنگین خود را به نسل های بعد هم منتقل نموده و برای سال ها ادامه پیدا کند، درست مانند کاری که مجموعه اونگلیون انجام داد. همین باعث شده است ماب سایکو 100 یکی از برترین اقتباس های انجام شده از مانگا باشد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2213

به "10 اقتباس انیمه ای برتر از مانگاهای محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اقتباس انیمه ای برتر از مانگاهای محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید