3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!

به گزارش مجله باهام، اگر مشکل دیابت دارید یا در پی تهیه دسری هستید که کمترین مقدار کالری را داشته باشد با ما همراه باشید.

3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!

بسیاری از ما که نگران افزایش وزن هستیم یا به علت بیماری دیابت، از خوردن بسیاری از دسر ها و شیرینی های خوشمزه محروم هستیم، در پی دستور پختی برای تهیه کیک و شیرینی هستیم که در آن از کمترین مواد قندی استفاده شده باشد. به همین منظور در این مطلب از خبرنگارانمگ قصد داریم برترین دسر رژیمی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن دیگر نگرانی بابت افزایش وزن نخواهید داشت.

طرز تهیه دسر رژیمی با انجیر

اگر زمان کمی برای تهیه دسر دارید می توانید با استفاده از این رسپی یک دسر فوری خوشمزه و کم کالری را درست کنید. که در آن تنها از سه ماده استفاده می گردد. برای تهیه این دسر می توان از سه روش استفاده کرد که هر مدل آن به نوبه خود بسیار خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه دسر بدون شکر

  • انجیر خشک 250 گرم
  • شیر 4 فنجان شیر
  • شیر خشک 3 قاشق چایخوری

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه این دسر تابستانی خوشزه ضروری است که انجیرها را به مدت 15 دقیقه در به جوش خیس کنید تا نرم گردد؛ سپس در این فاصله شیر را درون شیرجوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید؛ بعد از به جوش آمدن شیر شعله گاز را خاموش نموده و اجازه دهید تا خنک گردد.

مرحله دوم تهیه دسر رژیمی

انجیرهای نرم شده را درون مخلوط کن ریخته و به آن کمی شیر خنک شده اضافه کنید تا به خوبی مخلوط گردد. بعد از مخلوط شدن کامل شیر و انجیر، در یک کاسه دیگر شیرخشک را به همراه مقداری شیر سرد حل کنید.

مرحله سوم

ترکیب شیر و شیرخشک را از صافی رد کنید تا یک محلول رقیق به دست آید؛ سپس محلول را به باقی یشیر جوشانده شده اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید؛ در این مرحله انجیر پوره شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا کامل ترکیب گردد.

مرحله پایانی تهیه دسر رژیمی

در نهایت دسر بدون شکر شما آماده است و می توانید آن ها را درون ظرف سرو ریخته و همه آن ها را درون یک کاسه بزرگ تر بگذارید درب کاسه را ببندید و به مدت 4 تا 6 ساعت در فری که از قبل گرم شده و خاموش کردید قرار دهید. بعد از گذشت این مدت خواهید دید که دسر شما بافت پودینگی به خود گرفته است.

دسر انجیر با خامه

این دسر بدون شکر که به پاناکوتا معروف است، بسیار راحت آماده می گردد و به علت ظاهر زیبای آن می تواند دورهمی های شما را بسیار خاص و شیک کند. برای تهیه این دسر رژیمی خوشمزه تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی انجیر با خامه

  • انجیر تازه 5 عدد
  • شیر 1.5 پیمانه
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • خامه قنادی 100 گرم
  • پودر ژلاتین 1.5 قاشق غذاخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • دسر انجیر خوشمزه و مجلسی
  • پاناکوتای انجیر

مرحله اول

ابتدا انجیرها را شسته و ساقه های آن ها را جدا کنید و در صورتی که از انجیرهای خشک استفاده می کنید، آن ها را از قبل درون آب گرم خیس کنید.

مرحله دوم تهیه دسر رژیمی

خامه را به شیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست گردد و بعد پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کنید.

مرحله پایانی

مخلوط به دست آمده را درون قابلمه ریخته و روی گاز بگذارید و اجازه دهید روی شعله ملایم گرم گردد. سپس انجیرها را در مخلوط کن ریخته تا کاملا پوره گردد؛ در نهایت پوره را به قابلمه اضافه کنید و مواد به دست آمده را درون ظرف سرو بریزید و هنگامی که خنک شد آن را به مدت 24 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آماده سرو شوند.

دسر انجیر و گردو

این دسر رژیمی خوشمزه بسیار مقوی بوده و برای کوکان و یا سالمندان می تواند یک میان وعده عالی باشد. در صورتی که مشکل گوارشی دارید خوردن این دسر خوشمزه را به شما پیشنهاد می کنیم. برای تهیه این دیر بدون شکر به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد لازم برای تهیه دسر انجیر و گردو

  • انجیر
  • گردو
  • شیر

انجیر و شیر را به همراه گردو درون مخلوط کن بریزید تا یکدست گردد؛ یا اینکه اگر مخلوط کن در دسترس ندارید، انجیرها را از وسط باز نموده و درون آن ها را با گردو پر کنید؛ سپس در یک قابلمه مناسب چیده و روی آن را شیر بریزید. ترکیب را به مدت 3 الی 5 ساعت درون یخچال بگذارید و بعد میل کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2386

به "3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!" امتیاز دهید

12 کاربر به "3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل دسر رژیمی خوشمزه با انجیر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید