5 علت گرفتگی عضلات پا و 3 راه برای متوقف کردن سریع درد

به گزارش مجله باهام، بسیاری از افراد در شب گرفتگی عضلات پا را تجربه می کنند. این موضوع می تواند ناشی از کمبود کلسیم باشد، اما ممکن است به دلیل عوامل دیگری مانند سطح پتاسیم و منیزیم، شرایط خوابیدن، میزان خستگی، درجه حرارت و سلامت کلی شما باشد. بیایید به پنج دلیل گرفتگی عضلات پا و سه ترفندی که می توانید برای متوقف کردن سریع درد مورد استفاده قرار دهید نگاهی بیاندازیم.

5 علت گرفتگی عضلات پا و 3 راه برای متوقف کردن سریع درد

1- کمبود کلسیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی هلث پست، اگر دچار کمبود کلسیم هستید ممکن است گرفتگی و اسپاسم عضلانی را تجربه کنید. این بدان خاطر است که کلسیم به انقباض و شل شدن عضلات کمک می کند. بدون کلسیم، ماهیچه ها نمی توانند شرایط طبیعی خود را حفظ کنند که می تواند منجر به درد، گرفتگی، اسپاسم و ضعف عضلانی شود.

2- شرایط خواب

گرفتگی عضلات پا در شب ممکن است به شرایط پا مربوط باشد. ما اغلب در حالی می خوابیم که پاها و انگشتان پا از بقیه بدن مان دور باشد. این شرایط به نام خم شدن کف پا باعث کوتاه شدن عضلات ساق پا می شود و آن را مستعد گرفتگی می کند.

اگر خود را با ملحفه سنگین بپوشانید ممکن است جریان خون به اندام تحتانی شما را متوقف کند. این شرایط می تواند باعث تجمع متابولیت های اسیدی شود و باعث گرفتگی عضلات شود.

3- خستگی زیاد

فشار بیش از حد بر بدن، مانند پس از ورزش با شدت بالا یا ورزش بیش از حد می تواند منجر به انقباض مداوم عضلانی در مدت زمانی کوتاه شود. تمرین بی هوازی ماهیچه ها متابولیت های اسیدی زیادی تولید می کند و تجمع آن می تواند گرفتگی عضلات ساق پا را تحریک کند.

4- گرما یا سرمای بیش از اندازه

اگر ماهیچه های شما خیلی سرد است یا اگر هوا خیلی گرم است و تعریق زیادی دارید احتمالا اندازه قابل توجهی منیزیم و پتاسیم را از دست خواهید داد. این موضوع می تواند باعث عدم تعادل در بدن شما شود که ممکن است احتمال گرفتگی عضلات را برای شما بیش تر کند.

5- بیماری

هنگامی که عملکرد کبد کاهش می یابد کم کاری تیروئید، پاراتیروئیدیسم، بیماری نورون حرکتی و زمانی که فشار خون و داروهای کاهش دهنده چربی مصرف می کنید گرفتگی عضلات ممکن است رخ دهد.

در ادامه به سه راه برای تسکین سریع درد ناشی از گرفتگی عضلات پا نگاهی می اندازیم.

1- کمپرس گرم

اگر گرفتگی پا دارید از یک حوله داغ برای کاهش درد استفاده کنید. سپس می توانید برای تسکین بیشتر گرفتگی پا، ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.

2- کشش

اولین واکنش بسکمک از افراد به گرفتگی عضلات پا خم کردن پاهای خود است، اما این عمل باعث تشدید درد می شود. روش صحیح باید صاف کردن پا یا صاف ایستادن بلافاصله باشد. اگر نمی توانید به تنهایی عمل کنید می توانید در پی شخص دیگری باشید تا انگشت شست پایتان را با دستانتان بکشد.

3- پاها رو به روی یکدیگر

هنگامی که پا دچار گرفتگی می شود می توانید دو پای خود را در مقابل یکدیگر قرار دهید. این شرایط تواند نقش کشش و تسکین گرفتگی پا را نیز ایفا کند.

علاوه بر دریافت کلسیم بیش تر برای جلوگیری از گرفتگی عضلات، توجه به شرایط خوابیدن و جلوگیری از خستگی و هم چنین در نظر گرفتن اینکه آیا گرفتگی ناشی از بیماری است یا خیر و درمان به موقع برای جلوگیری از ایجاد وخامت بیش تر و سایر مسائل حیاتی ضروری است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2155

به "5 علت گرفتگی عضلات پا و 3 راه برای متوقف کردن سریع درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت گرفتگی عضلات پا و 3 راه برای متوقف کردن سریع درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید