راهی برای ارتباط مستقیم زیردریایی ها با هواپیما پیدا شد

به گزارش مجله باهام، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی(MIT) یک سیستم بی سیم فراوری نموده اند که امکان ارتباط زیردریایی ها با هواپیماها را فراهم می سازد.

راهی برای ارتباط مستقیم زیردریایی ها با هواپیما پیدا شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، عموما زیردریایی ها به دلیل محدودیت هایی که سیگنال های آن ها ایجاد می نمایند، قادر به ارتباط مستقیم با هر چیزی در بالای سطح آب نیستند.

در همین راستا و برای برطرف این مشکل، محققان دانشگاه ام آی تی(MIT) یک سیستم بی سیم توسعه داده اند که می تواند داده هایی از منبع زیر آب را به هوا مخابره کند.

این سیستم معروف به TARF است، سیگنال های سونار را به سطح آب ارسال می نماید و باعث ایجاد لرزش در سطح آب می گردد.

سونار(Sonar) یا ناوبری، دستگاه ردیاب زیردریایی است که طرز کار آن استفاده از انتشار امواج صوتی است. علاوه بر ردیابی، این روش معمولا به منظور ناوبری و ارتباط با دیگر یگان های شناور و زیر آبی نیز استفاده می گردد.

دربالای آب، یک رادار با فرکانس بسیار بالا (حدود 30 تا 300 گیگاهرتز) قرار گرفته است که می تواند تغییرات مختلف درسیگنال ها را دریافت کند.

این سیستم سپس سیگنال ها را پردازش می نماید و به داده های ارزشمند تبدیل می نماید. همچنین از فرکانس های امواج دریا استفاده می نماید تا تفاوت میان امواج بزرگ و کوچک را بگوید تا محققان موجی را که مدنظرشان است، انتخاب نمایند.

این سیستم فعلا قادر به آنالیز موج هایی با ارتفاع 16 سانتی متر است ولی محققان دانشگاه ام آی تی امیدوارند که با پیشرفت کارکرد این دستگاه، استفاده از آن در امواج دریا را میسر سازند.

با استفاده از سیستم جدید، زیردریایی ها قادر خواهند بود یافته های خود را مستقیما به پهپادها و هواپیماهایی که بالای دریا در حال پروازند، ارسال نمایند.

TARF می تواند امکان انتقال داده ها در زیردریایی هایی را که کشتی در دسترس ندارند، فراهم سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 18

به "راهی برای ارتباط مستقیم زیردریایی ها با هواپیما پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهی برای ارتباط مستقیم زیردریایی ها با هواپیما پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید