ایران از بازگشت اندونزی به اوپک حمایت می نماید

به گزارش مجله باهام، وزیر نفت ایران با استقبال از بازگشت اندونزی به اوپک گفت: ما امیدواریم با حمایت ایران، بازگشت اندونزی در نشست بعدی اوپک نهایی گردد.

ایران از بازگشت اندونزی به اوپک حمایت می نماید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، وزیر نفت ایران گفت، تهران از بازگشت احتمالی اندونزی به اوپک استقبال می نماید.

اندونزی در ماه سپتامبر درخواستی برای فعال شدن مجدد عضویتش در اوپک بیان کرد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در این باره گفت: ما امیدواریم با حمایت ایران، بازگشت اندونزی در نشست بعدی اوپک نهایی گردد... آنگاه تهران و جاکارتا می توانند همکاری های دوجانبه شان در بازار دنیای نفت را از سر بگیرند.

وزیر نفت ایران ضمن استقبال از سودیرمان، همتای اندونزیایی خود در تهران در خصوص نحوه همکاری این دو فراوری نماینده در حال ظهور مجدد با وی به بحث و گفت و گو پرداخت. زنگنه گفت، ایران علاقمند به همکاری با اندونزی در بازارهای نفت خام و ال ان جی است.

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، فراوری گاز طبیعی در اندونزی در یک دهه منتهی به سال 2011 بیش از 20 درصد افزایش یافته است. اندونزی حدود نیمی از گاز فراوریی خود را صادر می نماید و یکی از بزرگترین صادرنمایندگان ال ان جی در دنیا است.

زنگنه اضافه کرد: اندونزی همچنین می تواند در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی ایران سرمایه گذاری کند... اندونزی در حال توسعه و پیشرفت است و هر دو کشور از ظرفیت های مشترکی برخوردارند که باید فعال گردد.

وزیر نفت اندونزی پیش از ترک تهران گفت، تعامل با شرکای تجاری احتمالی بسیار مهم است زیرا اندونزی در کوشش برای پیوستن مجدد به اوپک است. وی اضافه کرد، اندونزی همچنین میخواهد در آینده درخواستی برای عضویت در آژانس بین المللی انرژی نیز ارائه دهد.

در ماه سپتامبر، اوپک با انتشار بیانیه ای اظهار داشت، اعضای این سازمان از بازگشت اندونزی استقبال می نمایند. اندونزی در سال 2009 به دلیل پیشی دریافت میزان واردات نفت این کشور از میزان صادراتش از اوپک استعفا داد. در همین حال، ایران انتظار دارد با کاهش تحریم های غرب مجددا به دومین فراوری نماینده بزرگ نفت اوپک تبدیل گردد.

83

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 409

به "ایران از بازگشت اندونزی به اوپک حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از بازگشت اندونزی به اوپک حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید