خاندوزی: فراریان مالیاتی در تور شناسایی وزارت اقتصاد قرار خواهند گرفت

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت باید افرادی که درآمدهای بالا دارند ولی خارج از تور شناسایی مالیاتی بوده یا از طریق روابط فساد آلود خود را از پرداخت مالیات ایمن کرده بودند، شناسایی شوند.

خاندوزی: فراریان مالیاتی در تور شناسایی وزارت اقتصاد قرار خواهند گرفت

به گزارش خانه ملت، سیداحسان خاندوزی عصر امروز (شنبه-بیست وپنجم دی ماه) در حاشیه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در جمع خبرنگاران گفت: در پی شناسایی مودیان تازه و فراریان اقتصادیاتی هستیم که البته چند ده هزار نفر بیشتر نیستند؛ از این طریق و با کاهش فرار اقتصادیاتی، درآمد دولت افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بخشی از درآمد دولت به تلاش اقتصادیاتی برمی شود؛ در بودجه سال 1401، پیشنهاد کاهش پنج درصدی نرخ اقتصادیات را برای شرکت های تولیدی داده ایم. همچنین یک درصد هم از سهم دولت در اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده کاهش پیدا کرده و به سهم شهرداری ها اضافه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: هنر ما در وزارت اقتصاد باید این باشد که بدون فشار بیشتر اقتصادیاتی بر اقشار تولید کننده، حقوق بگیران، اصناف و کسبه و گروه هایی که به طور شفاف اقتصادیات پرداخت می کنند، فراریان اقتصادیاتی شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی زیادی از درآمدهای دولت از محل درآمدهای اقتصادیاتی و گمرکی، فروش اموال و اوراق تامین می شود، گفت: در سال های اخیر با اوج گرفتن تحریم ها، سهم درآمدهای وصولی از طریق این وزارتخانه افزایش زیادی پیدا کرده است.

خاندوزی تاکید کرد: کنندگان کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، سوالاتی از اندازه تحقق پذیری درآمدهای پیش بینی شده به تفکیک در حوزه های مختلف مطرح کردند که پاسخ سوالات آنها داده شد؛ امیدواریم در جمع بندی کمیسیون، بودجه واقع بینانه ای که اعداد و ارقام آن نهایی و بسیار نزدیک به پیش بینی کارشناسانه در سال 1401 است را ببینیم.

وی افزود: تلاش وزارت اقتصاد این است که به سهم خود در بودجه و کسری تراز عملیاتی آن، فاصله میان اندازه خرج دولت از جمله حقوق، دستمزد و یارانه ها و فاصله آن با اندازه درآمدهای جاری دولت را کاهش دهد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه مهمترین شاخص کسری بودجه، فشار به سفره مردم و افزایش تورم است، گفت: باید کسری را کمتر از سال گذشته در نظر بگیریم. البته شرایط مطلوبی نیست، با توجه به اینکه چند ماه از شروع کار دولت می گذرد باید در سال آینده، اندازه تورم بسیار کمتر از رقم فعلی شود.

وی گفت: در گام اول درصدد هستیم تا کسری بودجه و فشار تورم را مهار کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2101

به "خاندوزی: فراریان مالیاتی در تور شناسایی وزارت اقتصاد قرار خواهند گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: فراریان مالیاتی در تور شناسایی وزارت اقتصاد قرار خواهند گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید