خبرنگاران نماینده تهران: دولت لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه دهد

به گزارش مجله باهام، تهران-خبرنگاران- نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه کند نه آنکه به تنهایی در این باره تصمیم گیری نماید.

خبرنگاران نماینده تهران: دولت لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه دهد

مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اخطاری در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- در جریان آنالیز کلیات لایحه افزایش سرمایه شرکت های دولتی در بورس و فرابورس ایران گفت: مجلس می تواند در عموم مسائل قانون وضع کند؛ همچنانکه درباره بحث افزایش سرمایه شرکت های بورسی هم دولت در لایحه ای به مجلس خواهان قانونی شدن این موضوع شد، مجلس هم با تصویب دو فوریت آن این پیغام روشن را به دولت داد که در صورت درخواست یاری همکاری می نماید.

وی اضافه کرد: دولت موضوع پیش فروش نفت را برای جبران کسری بودجه دنبال می نماید، باید این موضوع در قالب لایحه به مجلس ارائه گردد؛ این قابل توجیه نیست که حق رأی نمایندگان به رأس مجلس و رئیس کمیسیون مالی واگذار گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که این با اصل 85 قانون اساسی مغایرت دارد، گفت: موضوعی که محرمانه و اضطراری هم نبوده و مجلس می تواند درباره آن کار کارشناسی صورت دهد؛ دولت باید لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه کند نه آنکه به تنهایی در این باره تصمیم گیری نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1271

به "خبرنگاران نماینده تهران: دولت لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده تهران: دولت لایحه پیش فروش نفت را به مجلس ارائه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید