خبرنگاران باند دوم جاده رضی - امیرکندی گرمی مغان مردادماه بهره برداری می گردد

به گزارش مجله باهام، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی باند دوم جاده رضی- امیرکندی در شهرستان گرمی مغان آغاز شده و پیش بینی می گردد این پروژه مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد.

خبرنگاران باند دوم جاده رضی - امیرکندی گرمی مغان مردادماه بهره برداری می گردد

محبوب حیدری روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در راستا رضی - امیرکندی 12 کیلومتر با پیمانکار عقدقرارداد شده و قرار است تا خاتمه خرداد چهار کیلومتر این راستاآماده آسفالت ریزی گردد و باقی مانده این راستا هم تا آخر مردادماه تکمیل می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به فرایند اجرایی مطلوبی که در این پروژه است امیدواریم سال جاری شاهد افتتاح این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه راهی رضی به شهر رضی باشیم و امکان تردد ایمن و مطمئن برای شهفرایندان ایجاد گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در سال های اخیر اعتبار توسعه راه های استان اردبیل نسبت به سال 96 بیش از 12 برابر افزایش یافته است، گفت: در سال 96 کل راه های شریانی و غیر شریانی استان 427 کیلومتر بوده که ردیف دار کردن آنها در بهره مندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامه ریزی ها و پیگیری ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه ها و برخورداری از راه های ایمن در سال های گذشته جزو استان های کم برخوردار بوده ولی هم اکنون تمام راه های شریانی از جنوب تا شمال و شرق تا غرب این استان دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند.

او اظهارکرد: 536 کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است.

حیدری اضافه نمود: تمامی راه های مواصلاتی استان از قبیل اردبیل - سرچم، اردبیل - آستارا، اردبیل- مشگین شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهارخطه در آنها شروع شده است.

وی درباره راستا پارس آباد - سربند و سربند - مشگین شهر نیز اضافه نمود: عملیات اجرایی این راستا با اعتبار پنج هزار و 180 میلیارد ریال شروع شده است.

حیدری با بیان اینکه سال جاری 60 کیلومتر بزرگراه در قالب 9 پروژه افتتاح می گردد، گفت: در سال آینده بیش از 88 کیلومتر، سال 1402 حدود 90 کیلومتر و سال 1403 نیز 98 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان نمود: برای احداث و راه اندازی 582 کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

استان اردبیل 185 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1771

به "خبرنگاران باند دوم جاده رضی - امیرکندی گرمی مغان مردادماه بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باند دوم جاده رضی - امیرکندی گرمی مغان مردادماه بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید