طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران تصویب شد

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران به صورت دوشوری موافقت کردند.

طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران تصویب شد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران با 191 رأی موافق، 7 رأی مخالف، 6 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و با تصمیم نمایندگان این طرح برای آنالیز به صورت دو شوری به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شد.

مهدی طغیانی درباره این طرح گفت: با این اصلاحیه سطح حسابرسی ارتقا داده می گردد و این ماده واحده جایگزین بند (د) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به اسم حسابدار رسمی- مصوب 21 / 10 / 1372 حذف و متن ماده واحده جایگزین تبصره (5) قانون مذکور می گردد.

وی اضافه نمود: براساس قانون سال 72؛ حسابرسی به شرکت های دولتی و نهادهای عمومی به حسابرسان خصوصی واگذار شد و از این رهگذر تخلفاتی در حسابرسی شرکت های دولتی و نهادهای عمومی ایجاد شد حال براساس ماده واحده طرح نو مجلس، کمیته انتخاب کننده ای پیش بینی شده و معیارهایی برای شرکت هایی که برای حسابرسی سازمان های دولتی و نهادها انتخاب می شوند قرار داده شده است تا شرکت های انتخاب شونده صلاحیت حسابرسی شرکت های دولتی و نهادهای عمومی را دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تاکید نمود: این ماده واحده جایگزین مصوبه سال 72 می گردد و اقدام مهمی در شفافیت صورت های اقتصادی شرکت های دولتی و نظارت بر عملکرد حسابرسی این شرکت ها و ارتقای نظارت نهادهای نظارتی مجلس و دیوان محاسبات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1814

به "طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید