چرا بچه ها بیشتر درگیر اومیکرون می شوند؟

به گزارش مجله باهام، متخصص بیماری های عفونی ضرورت واکسینه شدن علیه کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلامت بچه ها در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد و نگرانی وجود ندارد.

چرا بچه ها بیشتر درگیر اومیکرون می شوند؟

به گزارش مهر، افشین منیری، با اشاره به اینکه عدم واکسیناسیون بچه ها یکی از مهم ترین دلیل های افزایش بار بیماری در سویه اومیکرون است، اظهار کرد: واکسینه شدن بزرگسالان در برابر کووید 19 یکی از مهم ترین دلایل کاهش آمار مبتلایان کرونایی است.

وی با بیان اینکه غالباً بچه ها در سویه اومیکرون به این بیماری مبتلا شده اند، یکی از مهم ترین دلیل های این موضوع را عدم واکسیناسیون بچه ها و جهش نو ویروس دانست و اضافه نمود: اومیکرون افرادی که واکسینه نشده اند و یا ایمنی آنان همچون بچه ها ناکافی است بیشتر درگیر می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره مناسب ترین بازه زمانی واکسیناسیون بعد از ابتلاء به کرونا، تاکید نمود: چنانچه بعد از ابتلاء علامت های بعد از بیماری وجود نداشته باشد بعد از دو هفته و اگر همچنان درگیر عوارض کرونایی هستید برترین زمان واکسینه شدن هفته ششم به بعد است.

منیری گفت: اگر چنانچه کودکی در طول یک هفته اخیر سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا را داشته باشد باید با احتیاط بیشتر واکسینه گردد.

این متخصص بیماری های عفونی، ضرورت واکسینه شدن علیه کرونا را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: شرایط سلامت بچه ها در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد آنالیز قرار می گیرد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه نمود: برترین راه چاره برای پیشگیری از عوارض بیماری کرونا، جلوگیری از ابتلاء به این ویروس است.

منیری، بر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستشوی منظم دست ها و عدم حضور در اجتماعات تاکید نمود و ادامه داد: سعی کنید با گروه های پرخطر، سالمندان، بچه ها و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند در تماس نزدیک نباشید، چرا که این افراد حتی در صورت واکسینه شدن کامل نیز ممکن است در صورت ابتلاء به کرونا با عوارض جدی این بیماری روبرو شوند.

وی، عدم توجه به شایعات درباره واکسن ها را ضروری دانست و اعلام کرد: بدون شک کارآمدترین واکسن در برابر کرونا در دسترس تر بودن آن است چرا که تمامی واکسن ها از ایمنی زایی کافی برخوردارند و ضرورتی ندارد برای تهیه واکسنی خاص دچار چالش شویم.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2126

به "چرا بچه ها بیشتر درگیر اومیکرون می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بچه ها بیشتر درگیر اومیکرون می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید