چگونه غذای مقرون به صرفه قیمت درست کنیم؟

به گزارش مجله باهام، تعداد غذاهای مقرون به صرفه برای آن دسته از افرادی که رژیم گیاهخواری را انتخاب نموده اند، بسیار است. فقط کافی است فصل و محصولات مربوط به آن را در نظر گرفته و با ترکیب مواد مختلف غذاهای گوناگون بپزید.

چگونه غذای مقرون به صرفه قیمت درست کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، اگر شما هم گیاهخوار هستید، گراتن سبزیجات زمستانی را امتحان کنید؛ البته به شرط آنکه در رژیم شما مصرف لبنیات مسئله ای نداشته باشد.

گراتن سبزیجات

1. اسفناج را خرد نموده و آب پز کنید. گل کلم، هویج و کلم بروکلی را هم بعد از خردکردن بخارپز کنید، البته مراقب باشید زیاد نپزند چون در پخت بعدی وا می روند.

2. سیب زمینی ها را هم پوست کنده و حلقه حلقه کنید. یک ظرف پیرکس یا سرامیکی انتخاب نموده و بعد از چرب کردن کف آن، سیب زمینی های حلقه حلقه شده را روی هم بچینید. لایه بعدی اسفناج است. اسفناج را با پشت قاشق صاف نموده و سپس روی آن را با مخلوط گل کلم، هویج و کلم بروکلی بخارپز شده بپوشانید.

3. حالا نوبت به سس می رسد. برای درست کردن سس ابتدا شیر را در قابلمه بریزید، سپس آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید. پس از آن، کره را افزوده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مدام هم بزنید. البته اضافه کردن نمک و فلفل را هم از قلم نیاندازید. فقط مراقب باشید سس نجوشد، اولین حبابی که روی سطح سس ایجاد شد، شعله را خاموش کنید.

4. بعد از اینکه سس سفید را آماده کردید آن را روی مواد ریخته و اندازهی هم پنیر پیتزا روی آن بریزید حالا گراتن را مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد حرارت دهید.

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر

یک عدد میانه گل کلم

3 عدد میانه هویج

یک عدد بزرگ کلم بروکلی

2 عدد بزرگ سیب زمینی

یک دسته میانه اسفناج

به اندازه لازم پنیز پیتزا

فوت وفن

برای بخارپز کردن مواد، اگر دستگاه بخارپز داشته باشید که چه بهتر، در غیر این صورت کافی است روی قابلمه ای که تا نیمه از آب پر نموده اید سبدی فلزی حاوی کلم ها و هویج ریخته و با در بسته روی قابلمه قرار دهید و آن را حرارت داده تا بپزند.

سس سفید

2/1 لیتر شیر

2 ق س آرد گندم

100 گرم کره

به اندازه لازم نمک و فلفل

فوت وفن

اسفناج پخته را بدون آب روی ورقه های سیب زمینی بریزید زیرا باعث له شدن و چسبیدن مواد به کف ظرف می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 2362

به "چگونه غذای مقرون به صرفه قیمت درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه غذای مقرون به صرفه قیمت درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید