دولت چین، دخالت خود را در صنعت و فراوری کشورش کاهش می دهد

به گزارش مجله باهام، تهران - خبرنگاران - وزیر صنعت چین روز دوشنبه از کاهش دخالت های مستقیم دولت در بخش صنعت و فراوری این کشور که موضوع اصلی شکایت های واشنگتن در جنگ تجاری از چین بود، اطلاع داد.

دولت چین، دخالت خود را در صنعت و فراوری کشورش کاهش می دهد

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از میائو وی وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین نوشت: ما به تدریج دخالت های مستقیم و مدیریت های کوچک دولت را در بخش صنعت کاهش خواهیم داد تا به بازار اجازه دهیم درباره تخصیص موثر منابع تصمیم گیری کند و صنعت فراوری را توسعه ببخشد.

بر اساس این گزارش وی که در انجمن توسعه چین سخن می گفت، افزوده، اما چین همچنان به تشویق فراوریات با کیفیت و ارزش بالا ادامه خواهد داد.

میائو در این سخنرانی به برنامه ساخت چین 2025 اشاره ای نکرد؛ یعنی برنامه ای که برای یاری به چین در راستای پیشی دریافت از رقبای جهانی در زمینه تکنولوژی های پیشرفته همچون روباتیک، هوافضا و هوش مصنوعی طراحی شده است.

واشنگتن چین را تهدید نموده است که اگر شیوه کار خود را در مسائل مربوط به یارانه های صنعتی به مالکیت معنوی تغییر ندهد، مجبور به اقدام علیه چین خواهد شد.

همچنین گفته شده است که دولت های محلی چین به دنبال ایجاد موتورهای جدید رشد صنعتی با توسعه فن آوری های نوین مانند وسایل نقلیه انرژی جدید و هوش مصنوعی هستند.

به گفته میائو حرکت بعدی دولت چین پیاده سازی سیاست هایی مانند کاهش مالیات و بهبود حفاظت از حقوق مالکیت معنوی است تا بخش فراوری عمومی به طور کامل آزاد گردد.

مقامات آمریکا تایید نموده اند که هفته آینده برای خاتمه دادن به جنگ تجاری دو کشور به چین سفر خواهند کرد؛ مقامات چین نیز اوایل ماه آوریل امسال میلادی برای مذاکرات بیشتر به واشنگتن خواهند رفت.

در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین سران دو کشور چین و آمریکا بر سر آتش بس تجاری 90 روزه توافق کردند، اکنون دو کشور قصد دارند به راه حلی ماندگارتر در زمینه تعرفه های گمرکی دست یابند.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 162

به "دولت چین، دخالت خود را در صنعت و فراوری کشورش کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت چین، دخالت خود را در صنعت و فراوری کشورش کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید